IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Технологично ориентираните китайци предпочитат местни марки пред VW и GM

Единствено Tesla се откроява от чуждестранните автопроизводители, споделят китайски потребители

18:21 | 12.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Odin Jaeger/Bloomberg</em></p>

Снимка: Odin Jaeger/Bloomberg

Хай-тек тренд

Бил Русо, бивш мениджър в Chrysler, който сега оглавява базираната в Шанхай консултантска компания Automobility, казва, че международните марки трябва бързо да реагират на ситуацията, защото вече контролират по-малко от 20% от единствения растящ автомобилен пазар в Китай.

„Китайските марки печелят в надпреварата при електромобилите“, коментира Русо, добавяйки, че преминаването на потребителите към автомобили, които по същество са смартфони на четири колела, изглежда необратимо и че традиционните производители на автомобили ще се сблъскат с големи проблеми заради това.

Това е глобална промяна към хай-тек, изтъква Русо по отношение на потребителското търсене, „ориентирано към изживяването при цифровите услуги с фокус върху интерфейса, свързаността и приложенията“.

Марките на Volkswagen Group, включително Volkswagen, Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche и Skoda, са водещи на пазара през по-голямата част от последните две десетилетия, заедно с брандовете на General Motors като Buick, Chevrolet и Cadillac.

китай2 китай2

През миналата година двете група се радват на пазарен дял съответно от 13% и 12 на сто, според LMC Automotive. Детройтският гигант има и 44-процентен дял в местното съвместно предприятие SAIC-GM-Wuling Auto (SGMW).

GM сега е фокусиран върху привличането на по-млади купувачи от големите градове, които досега до голяма степен са пренебрегвали моделите му.

Групата обяви планове за електрификация с инвестиция от над 35 млрд. долара в световен мащаб до 2025 г., включително изграждане на над 30 нови електромобила, над 20 от които ще бъдат насочени за Китай.

GM заяви пред Ройтерс, че планира да инсталира производствен капацитет за 1 милион електромобили годишно до 2025 г. в Китай, като добави, че търсенето на коли от семейството Buick Velite NEV и Chevrolet Menlo EV "асте значително" през 2021 г. и през първите три месеца на тази година.

Германската машина

Volkswagen, който обяви мащабна инвестиция от около 55 млрд. долара за електрификация на портфолиото до 2026 г., вече представи няколко модела от своето семейство електромобили ID в Китай в началото на миналата година, но пропусна целта да продаде 80 000 до 100 000 коли  през миналата година. Сега компанията се стреми да реализира продажби от 160 000 до 200 000 ID превозни средства през 2022 г., въпреки че до април тя я продала едва 33 300 броя. 

Основният проблем пред GM и Volkswagen е, че техните коли са проектирани за европейския и американския пазар, с по-голям акцент върху производителността и ефективността.

„Висока скорост? В повечето големи градове в Китай трафикът е толкова натоварен, че хората не могат дори да карат с повече от 60 км/ч“, споделя източник, близък до GM.

Volkswagen заяви, че търсенето на NEV автомобили в Китай е силно свързано с темата за "умната кола", добавяйки, че инвестира в местни проекти за изследвания и разработки, особено по отношение на софтуера.

„Нашата стратегия ще ни позволи да постигнем амбициозните цели за Китай. До 2030 г. също искаме да бъдем лидер на пазара на електрически превозни средства и по този начин да гарантираме, че Volkswagen ще остане номер едно в Китай в бъдеще“, изтъкват от компанията.

Международните автомобилни марки трябва да намерят успешната формула, с която да привлекат потребителите от големите градове, които признават единствено Tesla отвъд китайските компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:27 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още