Калифорния обяви амбициозен план за ускоряване на своя преход към по-екологични превозни средства. Щатският Съвет за въздушни ресурси (CARB) представи предложение, което предвижда прекратяването на продажбата на бензинови и дизелови автомобили и лекотоварни превозни средства до 2035 г., което е в съответствие с политиките на редица европейски страни и някои други държави в глобален план.
Според New York Times новата инициатива на CARB ще изисква 35% от новите пътнически превозни средства, продавани в щата до 2026 г., да се захранват с батерии или чрез водород. В момента 12,4% от новите превозни средства, продавани в Калифорния, представляват коли, които не отделят емисии на парникови газове. До 2035 г. всички автомобили трябва да бъдат въглеродно неутрални по отношение на отделяните в движение въглеродни емисии.
Ако CARB финализира плана през август, както се очаква, това може да вдигне летвата за цялата американска автомобилна индустрия. Калифорния е най-големият автомобилен пазар в САЩ и 10-ият по големина в света.
„Това е изключително важно“, посочва Даниел Сперлинг, член на CARB и директор на Института по транспортни изследвания в Калифорнийския университет. Според него предложеното правило, което вероятно ще бъде прието, изпраща сигнал до световния автомобилен пазар. „Други страни и други щати гледат какво прави Калифорния и това ще отекне по целия свят“, смята Сперлинг.
В съвместно изявление миналата година Ford, General Motors и Stellantis заявиха, че се ангажират със „споделен стремеж“ да увеличат пазарния дял на електромобилите от общите си продажби на 40-50% до 2030 г. Те добавиха, че ще се нуждаят от държавна подкрепа и от „пълен набор от политики за електрификация“, за да отговорят на новите изисквания.
Алиансът за автомобилни иновации, индустриална група, която говори от името на повечето автомобилни производители в САЩ, заяви, че индустрията е „отдадена на електрификацията и бъдещето на въглеродно неутрален транспорт“, но повдига въпроси относно драстичното изместване на графика.
„Автомобилните производители със сигурност ще действат, за да отговорят на всички стандарти, които в крайна сметка бъдат приети, но тези изисквания ще бъдат изключително предизвикателство дори в Калифорния и може да не са постижими във всички щати, които в момента следват програмата на Калифорния“, предупреждава лобистката група.
Калифорния е най-големият пазар за нови превозни средства в САЩ, но не е единственият, който призовава за прекратяване на продажбите на автомобили, работещи с изкопаеми горива. Щатът Вашингтон наскоро си постави като краен срок 2030 г. за поетапно прекратяване на продажбите на конвенционални автомобили в рамките на своите граници, а щатът Ню Йорк вече обяви 2035 г. за годината, от която се забранява продажбата на бензинови и дизелови автомобили.
Предложената мярка следва изпълнителна заповед, издадена от губернатора Гавин Нюсъм през 2020 г., която изисква 35% от новите леки коли и лекотоварни автомобили, продавани в Калифорния от 2026 г., да не отделят емисии. Мярката предвижда този дял да нарасне на 68% през 2030 г. и до 100% през 2035 г. Планът позволява 20% от продажбите на нови коли да представляват плъгин хибриди.
Според регулаторите в Калифорния, мярката ще елиминира 384 милиона метрични тона емисии на парникови газове между 2026 и 2040 г. – повече от общите щатски емисии през 2019 г.
преди 2 години Първите двама тавариши най-долу. Ако ви липсват изгорелите газове в градовете, спокойно можете да си бийте шута към Москвы и да си ги дишате на воля. Догодина като тръгнат и новите москвичи, ще стане още по-задимено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Циклоп, понеже си любознателен... https://***.eia.gov/energyexplained/electricity/electricity-in-the-us.php отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До двамата многознайковци... :)))... Значи, хамериканците драстично ограничават производството на ток от въглища. Заместват го с ВЕИ-та, не ги мислете. Имат си цел, драстично намаляване на емисиите. Имат и инструментите, да накарат и индийците и китайците да ограничат емисиите... Денацификатори сами ще се ограничат, те там ще станат като северна корея... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Опасно било замърсяването ........ но не чак толкова , че да се ограничат излишните пътувания и туризъм , не толкова , че да се стимулира и развива обществен транспорт , или намали излишна консумация . Печалбите са доста по- важни , което значи че на никой не му е до това , въпреки тоновете приказки . Пълна помия , изтъкана от лицемерие е тоя фарс . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години В момента 12,4% от новите превозни средства, продавани в Калифорния, представляват коли, които не отделят емисии на парникови газове през ауспуха - а местят отделянето на емисии на друго място. А тревогата за водата къде отиде, нали много се тревожат колко вода пие кравичката за да си получа пържолата, а защо не се тревожат че за добиването на тон литий отиват 2.2 милиона литра вода? Да ви пиkaя на "зелената" революция и на всичките измишльотини. И въобще как приехме безусловно че "въглеродни емисии" са проблем? Понеже го КАЗАХА ОТ ТЕЛЕВИЗОРА нали отговор Сигнализирай за неуместен коментар