Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск призна на последната конференция за финансовите резултати на американския електромобилен концерн: увеличаването на производството в гигафабриката в Грюнхайде остава предизвикателство.
По план увеличаването на производството ще помогне на съоръжението на Tesla край Берлин да влезе в т.нар. експлоатационна фаза, пише Automobilwoche.
В момента Tesla произвежда там само по 86 електромобила Model Y Performance на ден.
Данните за дневната продукция показват, че до края на април Tesla е планирала да доставя по 1000 електромобила на седмица. В крайна сметка Automobilwoche съобщи, че компанията е успяла да завърши 350 броя Model Y през последната седмица на месеца, което прави по 70 броя на ден.
Сред посочените причини за разминаването в целите изпъкват проблемите с качеството – готовите автомобили трябва да се преработят – както и липсата на достатъчно персонал.
Министърът на икономиката на Бранденбург Йорг Щайнбах обяви наскоро, че "малко над 4000 служители" вече работят в завода.
Целта на Tesla е да произвежда 500 хил. автомобила годишно в Бранденбург и да разполага с 12 хил. работници.
Предвижда се производството на задвижващи системи да стартира в Грюнхайде през юни, като от втората половина на годината темпът трябва да нарасне значително. В момента тези системи се внасят от Китай, където се произвеждат в шанхайската фабрика на Tesla. Блокадите, предприето от градските власти там заради коронавируса, обаче спъват производството.
Производствената дейност в Грюнхайде стартира в края на март. Изчисленията на Automobilwoche сочат, че компанията няма да може да произведе повече от 30 хил. коли през 2022 г.
За Мъск времето е от съществено значение, защото търсенето изпреварва предлагането, а той си е поставил за цел да постигне годишен ръст на производството от поне 50%.
JPMorgan прогнозира, че новата фабрика ще успее да произведе около 54 хил. превозни средства през 2022 г. и 280 хил. през 2023 г. Банката очаква през 2025 г. годишното производство да се увеличи до планираните 500 хил. броя.
Tesla също така строи и производствено съоръжение за батерии. Плановете са грандиозни, като местните работнически организации приветстват откриването на фабриката. Въпреки това, що се отнася до условията на труд, Tesla изостава в сравнение с други германски работодатели, смята Биргит Дитце, представител на местен синдикат. "Компания, която се обявява в подкрепа на високи екологични стандарти, трябва да се фокусира и върху високи социални стандарти със съответно добри условия на труд", добавя Дитце.
преди 2 години ае не си измисляй :))) ... ще го изкараш като фолксваген... дето искаха да им платим завода... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Както и в Холандия, напушеняка иска субсидиите - държавната пара :) А такива на изток няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години ей, Мъско... те немските производители изнесоха фабриките по Източна Европа, щото немците във фабриката са всъщност турци и работят с ниско качество (:D:D:D:D), а ти се набута там! играч си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар