IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има достатъчно никел и литий за изграждането на 14 млн. електромобила през 2023 г.

Наличните добивни мощности на тези суровини ще са достатъчни за производството на 21 млн. електрически коли до 2025 г., отбелязва екологична група

18:25 | 03.05.22 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Има достатъчно никел и литий за производството на до 14 милиона електрически превозни средства в световен мащаб през 2023 г., така че Европа трябва да осигури повече суровини, за да загърби по-бързо петрола, съобщава Ройтерс, цитирайки екологичната група Transport and Environment (T&E). 

В проучване, базирано на данните на BloombergNEF за глобалните обеми на никел и литий за електромобилни батерии, T&E посочва, че през 2025 г. ще има достатъчно суровини, за да се произведат 21 млн. електрически коли в световен мащаб. Ако бъдат изключени доставките на никел от Русия, тези обеми ще стигнат за 19 млн. електромобила в средата на десетилетието.

Глобалните продажби на електрически превозни средства се удвоиха до 4,2 милиона броя през 2021 г. от малко над 2 милиона през 2020 г.

Консултантската компания LMC прогнозира, че глобалните продажби на електромобили ще достигнат съответно 9 милиона през 2023 г. и 14,2 милиона през 2025 г.

Цените на материалите за електромобилни батерии нараснаха значително през последната година, като никелът продължава да поставя нови рекорди след инвазията на Русия в Украйна.

Някои анализатори предупредиха за краткосрочни затруднения при доставките на батерии, тъй като автомобилната индустрия бързо ускорява производството на автомобили с нулеви емисии, което може да бъде последвано от пренасищане, тъй като секторът влага милиарди в изграждане на нови мощности, подкрепен от миннодобивната индустрия.

Според T&E конкуренцията при добива на литий и никел е ожесточена, като Китай и САЩ продължават да влагат средства в осигуряване на по-голям достъп до суровини.

Европа трябва да последва примера им и да създаде агенция, която да гарантира доставките на „жизненоважни метали от устойчив източник“.

„Докато Китай и САЩ развиват своите политически мускули, за да осигурят доставки на критични метали, европейските лидери претърсват земното кълбо за още петрол“, изтъква Юлия Полисканова от T&E. "Сега е моментът да се съсредоточим върху устойчивото снабдяване със суровини, от които континентът се нуждае за нашата енергийна независимост и зелено бъдеще", добавя тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Императорът
преди 2 години
"през 2025 г. ще има достатъчно суровини, за да се произведат 21 млн. електрически коли в световен мащаб. Ако бъдат изключени доставките на никел от Русия, тези обеми ще стигнат за 19 млн. електромобила в средата на десетилетието." - 21 милиона брички са нищо в световен мащаб. Ако ги нацвъкате в Европа - първо за производството им трябват и други неща освен литейчец и никелчец. Второ - трябва енергия. Трето - за да ги кара човек, също трябва енергия. Да видим откъде, ако изгубим руският природен газ. Въглища? - Ама и те основно идват оттам. Апропо - най-големият производител на никелчец, е Норникель. Вторият е Валенцето - утре ще си купя една колода валенца. Впрочем като имаме предвид, че твърдението е на някакви зеленаши, цялата статийка рязко губи тежест.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още