fallback

Производствените сътресения в Китай може да помрачат отчета на Tesla

Докато компанията ускорява дейност в своите нови фабрики в Германия и Тексас, инвеститорите се питат как фокусът на Мъск върху Twitter ще повлияе на работата му

16:38 | 20.04.22 г.

Инвеститорите в Tesla следят внимателно дали производителят на електромобили се придържа към своята цел за доставка за настоящата година, след като неговата най-голяма фабрика - съоръжението в Шанхай, Китай, беше спряла работа за няколко седмици поради новите коронавирусни огнища в района, пише Ройтерс.

Докато погледите са насочени към предстоящите финансови резултати на компанията, анализаторите се питат дали главният изпълнителен директор Илон Мъск ще коментира офертата в размер на 43 млрд. долара, която отправи към социалната платформа Twitter и дали ще използва част от акциите си в Tesla, за да финансира  сделката. 

Прекъсването на работата на гигафабриката в Шанхай, разходите по разширяване на новите заводи край Берлин и в Тексас и поскъпването на суровините вероятно ще окажат някакво негативно влияние върху финансовото представяне на Tesla през първото тримесечие, смятат анализатори.

През януари Мъск посочи, че увеличаването на обема на производство на компанията ще надхвърли 50% от резултатите за 2021 г., което означава, че Tesla очаква да достави над 1,4 млн. превозни средства през тази година.

Концернът се ориентира в кризата с глобалните вериги на доставка по-добре от много свои конкуренти, отчитайки рекордни доставки и печалба през последните тримесечия. Но фабриката му в Шанхай се сблъска с безпрецедентно замразяване на дейността поради наложените от градските власти ограничителни мерки срещу коронавируса.

Tesla възобнови производството в завода си в Шанхай във вторник (19 април), въпреки че ще са необходими няколко дена, за да бъде възстановена напълно дейността във фабриката.

„Рестартирането на Шанхай (и) разширяването на заводите в Берлин и Остин добавя елемент на несигурност към доставките през 2022 г.“, посочва анализаторът на Credit Suisse Дан Леви в бележка до клиенти, свивайки своята прогноза за доставките на Tesla със 100 хил. превозни средства до 1,42 млн. броя за тази година.

тесла

По-рано Tesla повиши цените на своите електромобили, продавани в Китай, САЩ и в други страни по света, след като Мъск заяви през март, че компанията е изправена пред значителен инфлационен натиск заради суровините и логистичните услуги на фона на руската инвазия в Украйна.

Анализаторите очакват базираната в Остин, Тексас, компания да отчете приходи в размер на 18,80 млрд. долара за първото тримесечие, което ще бъде с над 70% повече спрямо данните за същия период на 2021 г., според Refinitiv.

Медианната оценка на анализаторите, анкетирани от Refinitiv, за печалбата на Tesla е 2,26 долара на акция. Това означава ръст от 93 цента на акция спрямо данните от преди година, но на тримесечна база представлява първи спад от две години насам.

Въпреки че по-рано този месец Мъск официално откри търговското производство в Остин, на сайта на компанията все още няма изложени модели, произведени във фабриката.

„Вероятно ще мине известно време, преди фабриката в Тексас да може да достигне максимална скорост“, коментира анализаторът на Guidehouse Insights Сам Абуелсамид, позовавайки се на предизвикателствата при стартирането на обемно производство на клетките 4680, които вероятно ще бъдат използвани в тексаските електромобили.

Отделно, през март Tesla стартира и доставките на превозни средства, изграждани край Берлин.

„Имате големи фиксирани разходи при въвеждането в експлоатация на новите заводи, но не и много производство, за да разпределите разходите“, изтъква анализаторът на Morningstar Сет Голдщайн.

Анализатори и инвеститори също се питат как фокусът на Мъск върху Twitter ще повлияе на управлението на Tesla и на компанията за космически технологии SpaceX.

„Управлението на Twitter би било възможно разсейване за главен изпълнителен директор, който вече има пълна кошница“, споделят от Wells Fargo.

Дори ако Мъск привлече частни акционери в своята оферта за Twitter, той ще остане водещ инвеститор в компанията, което означава, че вероятно ще трябва да продаде акции в Tesla, за да финансира покупката, смята Голдщайн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:46 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още