IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Може ли технологията на сменяемите батерии да преобърне електромобилния сектор?

Въпреки желанието на Пекин да наложи в мащаб този метод, голяма част от глобалния автомобилен сектор гледа скептично на потенциала ѝ

12:32 | 10.04.22 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Недоверие в индустрията

Tesla, General Motors (GM) и Volkswagen (VW) казват, че не проучват опцията за смяна на батерии в момента.

Говорител на GM споделя пред Ройтерс, че сменяемите батерии „не са част от нашата стратегия в момента“.

Представител на VW заяви, че компанията първоначално е обмисляла смяната на батериите като опция, за да съкрати значително времето за зареждане на електромобилите, добавяйки, че напредъкът при налагането на супербързи зарядни станции и по-ниските разходи за производство на несменяеми батерии са я накарали да измести фокуса си към последната технология.

„Въпреки това, нашите стратези следят отблизо и оценяват конкурентната среда и всички развития в тази област“, добавят от VW.

Двата метода се сблъскват със съответните критики, като очертават своеобразно бойно поле в пределите на електромобилната индустрия.

Лесната смяна на батерии при електрическите скутери е демонстрирана в Азия и Европа, но предизвикателството е адаптирането на технологията към по-големи и по-сложни автомобили.

Притесненията относно продължителността на времето за смяна на батерията изчезнаха, като Nio споделя, че е автоматизирал процеса, така че той вече отнема само 90 секунди.

И все пак по-популярната технология на зареждане в мрежата има огромна преднина и е подкрепена от факта, че вече има изградена инфраструктура на стойност милиарди долари в световен мащаб.

Автомобилните производители също така пускат електромобили с по-ефективни батерии, които предлагат увеличен пробег и по-малко време за зареждане. 

Все пак Китай продължава напред

В Китай Министерството на индустрията представи стандарти за технологията за смяна на батериите през миналата година. Те влязоха в сила през ноември, като уточняват изискванията за безопасност, методите за тестване и правилата за проверка на електромобили със сменяеми батерии.

Министерството има за цел да бъдат разположени над100 000 превозни средства с възможност за смяна на батерии и повече от 1000 станции до 2023 г.

И все пак основна несигурност по отношение на амбициите на Китай остава въпросът дали достатъчен брой автопроизводители ще приемат стандартизираните батерии.

Технологията трябва да измине дълъг път. Дори опцията за смяна, предлагана на клиентите от Nio, използва батерии на компанията, като по този начин ограничава услугата до хора, управляващи автомобили Nio.

CATL, която помогна на Nio да разработи сменяемите батерии, подписа договор с китайската FAW Motor. Автоконцернът се превърна в първия клиент на новата ѝ услуга за смяна на батерии Evogo.

Производителят на батерии цели местните фирми да приемат новия дизайн, така че станциите му да могат да обслужват модели на множество марки.

Компанията е "най-големият играч в града" при батериите за електромобили, посочва Ту Ле, управляващ директор на Sino Auto Insights.

Междувременно, базираната в Шанхай Aulton New Energy Automotive Technology заяви, че работи с автомобилните производители за разработване на стандартизирани батерии, а със Sinopec - за инсталиране на пунктове за смяна на батерии на 30 000 съществуващи бензиностанции в Китай до 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:27 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

6
rate up comment 2 rate down comment 2
corner
преди 2 години
За малките автомобили е перфектно . Те затова динозаврите в ел . мобилност са обречени - твърде тежки и скъпи батерии .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 3
alphaomega
преди 2 години
Батериите в големи размери за превозни средства са задънена улица. Скъпа технология с много нерешими проблеми и силно ограничена приложимост. Няма как да добие масовост в по голямата част от света. Колкото и да увъртат, накрая производителите и политиците пак ще се затвори неизбежно кръгът и ще върнат всички на двигатели с вътрешно горене. Само че вече пригодени да работят със водород и синтетични горива които имат много ниски емисии. Електрическите коли ще си останат малка ниша както са и сега. Основно за малки градски коли и тротинетки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 4
khao
преди 2 години
като се замисля може би единствения недостатък е че трудно ще ги стандартизират.. . трябва да са еднакви, поне като размер и начин на свързване към колата с другите производители, и като започне едно подливане на вода или лобиране пред държавния орган който ще ги стандартизира, после и промяната на стандарта ще е много сложен процес... друго не съм измислил :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 1
shinawatra
преди 2 години
Две страници изписани и никъде не се споменават аргументите и недостатъците на сменяемите батерии...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 3
khao
преди 2 години
...и аз мисля че това е по удачния вариант, възможно е да не съм прав, но така и не видях доводите против този процес.... щом сменяш батерията, значи тя не е твоя ами на зарядната станция, която предлага услугата... са ще плащаш наем докато е ползваш разбира се, но пък колата ще е по евтина... или вариант вградена батерия до 50км, и допълнителна-сменяема, за случаите когато ще пътуваш на дълго... така хем вградената ще я зареждаш дом и ще стига за до работа, и няма да носиш супер голяма и тежка..няма и да плащаш за горната услуга освен ако не тръгнеш на дълго... така даже и маретиал за батерии ще спестим
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 5
Solar Power
преди 2 години
Още един хубав метод за намаляне зависимостта от Русия и Арабските държави :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още