IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай, имаме проблем: Как войната в Украйна заплашва „златната мина“ на Volkswagen

Украинската криза засилва политическите предизвикателства за германската компания, която генерира половината от печалбата си в Китай

18:07 | 20.03.22 г. 5
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Ръководителите на групата се оправдават с продължаващия недостиг на чипове, който ограничава амбициите на цялата индустрия.

„Ние сме недостатъчно снабдени и не можем да покрием търсенето“, признава Воленщайн. Според него Volkswagen е била възпрепятствана да реализира допълнителни продажби от 20 000 броя в Китай поради недостига на полупроводници.

И все пак мениджърите на Volkswagen признават, че има проблеми и с продукта, особено с вградения софтуер, който първоначално не предлагаше възможност за интегриране на популярни китайски социални платформи и приложения за съобщения като WeChat.

За купувачите на китайски електрически превозни средства „не става въпрос за управление, спиране, ускорение – важно е колко добре е свързано вашето превозно средство и тук Volkswagen изостава“, изтъква Майкъл Дън от консултантската компания ZoZoGo. Фактът, че компанията се управлява от Германия поставя Volkswagen в неизгодно положение в Китай, добавя той. 

Воленщайн казва, че Volkswagen се адаптира бързо - шефовете на новото му софтуерно подразделение в Китай са предимно азиатци. И все пак дори мощните представители на работническите организации на групата, които отдавна настояват, че опитът на добре платената германска работна сила е ключът към глобалния успех на компанията, виждат нужда от привличането на повече местни таланти в Китай.

„Нашите проблеми . . . в миналото демонстрирахме, че от Волфсбург не винаги отговаряме автоматично на вкусовете на нашите клиенти по целия свят“, споделя шефът на работническия съвет в групата Даниела Кавало пред FT.

Според Кавало, която е и член на надзорния съвет във Volkswagen, посочи, че популярни функции като караоке не се предлагат от компанията на китайските купувачи. Тя добави, че „местната компетентност за убеждаване за закупуване на продуктите на регионално ниво е от решаващо значение“.

Главният изпълнителен директор Дийс признава, че след десетилетия на господство Volkswagen трябва да преустрои своя бизнес в Китай. „Ние сме надеждна марка, но сме и консервативна марка, добре известна с колите, които са карали родителите ви, така че преоткриваме себе си“, посочва той пред FT.

 „Ще останем в Китай, ще инвестираме . . . ние сме там, за да останем“, подчертава Дийс.

Справяне с авторитарния режим

По време на управлението на канцлера Ангела Меркел Германия подкрепяше идеята, че по-тесните икономически връзки със Запада ще насърчат политическите промени в Пекин. „Wandel durch Handel“ — промяна чрез търговия — е слоганът на нейната ера.

Политическата философия обаче се променя. Животът стана по-сложен за мултинационалните компании в Китай, тъй като напрежението между Вашингтон и Пекин нарасна през последните години. Сега войната в Украйна доведе до драматично прекъсване на икономическите и търговските връзки с Русия.

Дийс твърди, че групата запазва икономическия ангажимент с Китай поради всички подобрения, които Volkswagen допринася за повишаване на местния стандарт на живот.

Когато новото правителство в Берлин беше сформирано, един от въпросите, които бяха обсъдени и които засягат Volkswagen, беше Синдзян. Германската група разполага със завод в региона от 2013 г., след като Пекин призова концерна да инвестира в западната част на страната. Впоследствие Китай беше обвинен в нарушения на човешките права в региона, където бяха интернирани повече от 1 милион уйгури, принудени да полагат робски труд.

Volkswagen, която се опитва да забрави собствения си опит с принудителния труд по времето на Втората световна война, отдавна твърди, че няма индикации за нарушения на правата на човека в обекта в Урумчи, където работят приблизително 650 души.

VW3 VW3

Заводът на Volkswagen в Синдзян. Снимка: Bloomberg

Воленщайн настоява, че всички служители в Синдзян са подписали директни договори с компанията, „която прилага същия стандарт като във всички други фабрики, които Volkswagen управлява [в Китай]“.

Но в случай, че това германско правителство повдигне въпроса, „би било нереалистично да се предположи, че [китайците] са благодарни за това, което им дадохме“, признава бивш мениджър на групата.  Според него компанията ще бъде защитена от всякакви дипломатически последствия. „Имам предвид какво им дадохме? Направихме бизнес там, направихме милиарди, милиарди и милиарди“, изтъква той.

Последна актуализация: 23:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 4 rate down comment 1
melon
преди 2 години
Малкото име на външната министърка е много интересно...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 4
Dr. Vatnikov
преди 2 години
Горките копейнишки мишуета, пак ли фантазирате? Китай отдавна ви е отсвирил в името на собствения си интерес, наивни същества с петолъчки. :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 6
дядя Вова
преди 2 години
Не ги питай, не им го пише в опорките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 6
Valentin13
преди 2 години
т.е. започна Третата световна, а сега да видим кой е по-силен. Абе да питам освен Русия и Китай някой друг има ли хиперзвуково оружие?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 5
дядя Вова
преди 2 години
Слава Ухани! (каза **** Ненси Пелоси, не знаейки как се чете Украина)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още