fallback

Може ли Индия да се превърне в автомобилна суперсила?

Засилващата се правителствена инициатива при автомобилите и включването на доказани индустриални имена могат да тласнат икономиката към ускорен растеж

09:34 | 12.03.22 г.

През последните няколко десетилетия наблюдаваме как Индия витаеше на ръба на постигането на своя потенциал за устойчив висок икономически растеж. Може ли Индия да постигне в крайна сметка това, като се превърне в автомобилна суперсила?

Очаква се страната да се превърне в третия по големина автомобилен пазар в света до 2026 г., като правителство ѝ планира поне 30% от продажбите на нови превозни средства да представляват електрически автомобили до 2030 г., пише Clean Technica. 

Според бюджета на страната за 2022 г. Индия ще създаде специални зони за електрическа мобилност, ще прилага политика за смяна на батерии и ще формализира стандартите за оперативна съвместимост на тези батерии. Ако тези планове бъдат приложени ефективно, ще стимулират значително разполагането на електромобили в страната, най-вече в рамките на обществения транспорт.

Индийското правителство разшири времевата давност на данъчните стимули от 3 на 4 години за електромобилни стартъпи и насърчава смяната на батерии, за да се използва максимално пространството. Бюджетът включва и стимули за местното производство на батерии.

Батерийната индустрия в Индия страда от недостиг на опит и липса на ключови суровини, но ще се възползва от евтината работна ръка. Разходите за производство на клетки за батерии в Индия към 2020 г. са най-ниските (92,8 долара за киловатчас) в сравнение със САЩ, Европа и дори Китай (98,2 долара/кВтч) и Южна Корея (98,1 долара/кВтч).

Правителствената схема за насърчаване на производството на батерии е стъпка в правилната посока. Схемата привлече оферти от 10 големи компании, като Reliance, Hyundai, L&T, Exide и Amara Raja, които вече се надпреварват за изграждане на капацитет за клетки в страната.

JMK Research изчислява, че годишният производствен капацитет за литиево-йонни батерии в Индия ще се увеличи от 2,6 ГВтч през 2021 г. на 116 ГВтч до 2030 г. Правителството иска да прекъсне зависимостта си от вносни китайски батерии и да насърчи местното производството, което да е в състояние да се справи със специфичните за Индия условия. Една средностатистическа клетка в Индия трябва да издържа на температури от около 45°C до 50°C.

Само времето ще покаже дали тези мерки ще осигурят на Индия независимост спрямо Китай, а също и икономически подем, за да изпълни потенциала си, като се превърне в автомобилна суперсила.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:13 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още