Пощенската служба на САЩ (USPS) се сблъсква с редица премеждия. Тя губи милиарди долари годишно, въпреки че доставя рекорден брой пакети, да не говорим за бюлетините по пощата, докато се бори с предизвикателствата, свързани с Covid-19. Бенджамин Франклин би бил възхитен, пише в коментар за Bloomberg Девин Леонард.
Но има още нещо, което едва ли е класифицирана информация: тъжното състояние на превозните средства на агенцията. USPS управлява автопарк от 228 000 камиона и микробуса, един от най-големите в света. Много от тях са на пътя повече от четвърт век и им липсват основни функции за безопасност като автоматични спирачки и въздушни възглавници за водача. И тяхната горивна ефективност е на ниво, което държи климатичните активисти будни през нощта. Техният горивен разход достига близо 4,5 литра за 10 мили (16 км), по-трагично положение от бронираните Humvee (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle – HMMW).
Сега USPS се опитва да реши този проблем. Миналата година тя сключи 10-годишен договор на стойност около 11,3 млрд. долара с Oshkosh Corp. за доставката на до 165 000 нови превозни средства. Дизайнът им е интересен и предизвика сензация в социалните платформи, когато пощенските служби публикуваха техните изображения. Първоначалната поръчка на агенцията включва 5000 електрически коли.
Звучи обнадеждаващо. Но не и що се отнася до Белия дом. Администрацията на президента Джо Байдън разкритикува USPS, че не е поръчала повече електромобили. „Предложението на Пощенската служба, както е съставено в момента, представлява решаваща загубена възможност за по-бързо намаляване на въглеродния отпечатък на един от най-големите правителствени автопаркове в света“, пише Вики Аройо, асоцииран администратор по политиката на Агенцията по опазване на околната среда (EPA) до ръководителя на пощенските услуги в САЩ Луис ДеДжой.
Да не споменаваме за ужаса, който събуди на Капитолийския хълм. Гери Конъли, демократ в Камарата на представителите, призова републиканецът ДеДжой да подаде оставка поради липсата на достатъчен ангажимент за електромобилите на неговата агенция.
Аройо все пак има право да се възмущава. Предвид мудния темп на подмяната на автопарка на Пощенската служба, камионите и микробусите, които купува тя сега, вероятно ще бъдат използвани в продължение на десетилетия. Има ли смисъл през 2050 г. доставчиците на писма да управляват камиони, отделящи въглерод? Не и ако се очаква САЩ да постигнат целта си за въглероден неутралитет до въпросната година.
ДеДжой обаче отвърна. Той заяви, че USPS, за която се предполага, че се самоиздържа, в момента няма пари за закупуване на повече електромобили. Но както той вече се е изразил повече от веднъж, агенцията би се радвала да разшири поръчката си, „ако бъде налично допълнително финансиране“.
Иронията може би е, че Белият дом и неговите съюзници в Конгреса наистина се опитаха да осигурят 6 млрд. долара като част от плана за 2 трлн. долар Build Back Better за електрически пощенски превозни средства и зарядна инфраструктура. Но след месец на мъчителни преговори, предложението не успяха да събере достатъчно гласове дори сред редиците на демократите, за да бъде прието.
След очевидния крах на Build Back Better, изглежда малко лицемерно демократите да критикуват ДеДжой за това, че не е предпочел разточителни разходи за електромобили. От друга страна, ситуацията не е толкова ужасна, колкото някой се опитва да убеди обществеността
Както USPS отбеляза в своите прессъобщения, обявяващи сделката с Oshkosh, независимо дали са захранвани с газ или работят с батерии, следващото поколение пощенски превозни средства се проектира, така че да може да бъде модернизирано, за да остане в крак с най-новите технологии за електромобили.