IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пренебрегването на сензорите LIDAR все повече изолира Tesla и Илон Мъск

Докато електромобилният лидер залага на камерите, технологията LIDAR се налага като основа на автономното управление за конкурентите

22:55 | 11.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Милиардерът и предприемач Илон Мъск многократно изрази своя скептицизъм относно интегрирането на технологията LIDAR в превозните средства на американския концерн Tesla Inc., докато все по-голям брой от неговите конкуренти добавят тези сензори към своята продуктова гама, ориентирана към бъдещата мобилност, пише Automotive News Europe.

LIDAR представлява технология за дистанционно измерване на разстоянията посредством лазер и се използва от водещите производители на автомобили, които се състезават да превърнат своите проекти за автономни автомобили в търговска реалност. LIDAR помага на превозното средство да възприема околната среда, да прогнозира поведението на пешеходците и другите превозни средства и спомага за безопасното движение по пътищата.

Способността на LIDAR да картографира околната среда, както и да измерва скоростта на обектите, му помага да намери широко приложение при автономните технологии. Тези сензори са уникални с това, ще предлагат мащабен визуален обхват. 

Намаляването на разходите и бумът в предлагането на електрически коли водят до по-широко приемане на технологията - сега има над 150 производители на LIDAR сензори в световен мащаб.

LIDAR обикновено се използва от компаниите, които се опитват да изградят услуги за мобилност, използвайки напълно роботизирани превозни средства, като Waymo и Cruise. Превозните средства на Waymo, действащи в Калифорния и Аризона, например, обикновено са оборудвани с пет подобни сензора, които има помагат да се движат автономно по пътищата.

Мъск чести изтъква, че хората не са оборудвани с LIDAR сензори и все още могат да шофират. Той използва тази аналогия, за да защити опита на своята компания да разработи софтуерни алгоритми за автономно шофиране въз основа на зрението.

Това обаче не попречи на части от индустрията да се възползват от технологията.

Въпреки публичното отричане на LIDAR от страна на Мъск, през първата половин на 2021 г. беше забелязан електромобил Model Y с монтирани на покрива сензори.

За да потвърди своята различна посока на еволюция на автономните технологии, малко след това Tesla обяви, че електромобилите Model 3 и Model Y, изградени за Северна Америка и доставени през май, вече няма да бъдат оборудвани с радар. Мъск определи радара като една от последните „патерици“, които Tesla иска да премахне в стремежа си към пълна автономия по време на шофиране, разчитайки единствено на камерите.

Към януари, според последното изчисление на BloombergNEF, 17 автомобилни производители в световен мащаб са обявили общо 21 модела леки автомобили, оборудвани с LIDAR, които се произвеждат или на които им предстои старт на производство.

Някои автомобилни компании добавят LIDAR към своите превозни средства, дори ако текущият им софтуер не използва пълноценно възможностите му. Идеята е, че бъдещите итерации на софтуера  за подпомагане на водача ще могат да се включат към сензорите, без да са необходими физически надстройки на превозното средство.

Както в много други случаи и индустрии за налагане на технологии, Китай е начело в надпреварата. Забележителните 70 процента от настоящите и предстоящите модели, оборудвани с LIDAR са превозни средства на китайски автомобилни производители, изтъква BNEF.

Електромобилите се превръщат в мястото, където купувачите получават достъп до най-новите технологии от всякакъв тип, не само до задвижването. Това помага да се създаде попътен вятър за ускоряване на това налагане на LIDAR, тъй като китайският пазар на електромобили излиза извън зависимата от политиката фаза, която е характерна за последните няколко години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:18 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още