IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Политическата ДНК на Китай отдалечава страната от доминация при електромобилите

Глобалното господство на Пекин при електрическата мобилност минава през западните пазари, където обаче властват установени местни концерни

17:00 | 12.02.22 г. 10
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

С разширяването на автомобилните пазари в развиващите се страни като Индия е възможно китайските електромобили да постигнат успех дори без да напредват много в рамките на западните пазари – но особеният политически статус на Китай ще се сблъска с трудности дори там, изтъква The Conversation.

Бъдещето на електромобилите

Този проблем има много по-голямо значение за електромобилите, отколкото за автомобилите, поради дълбоката разлика между двете технологии. Традиционната кола е сравнително проста машина. По същество това е двигател на колела, с различни допълнения, които го правят по-примамлив – и удобен – за водача и за пътниците. Електромобилът, за сравнение, е напълно нова технология, която е част от много по-голям, непредсказуем преход в градската мобилност. 

Замяната на автомобили с електрически коли няма да реши проблемите със задръстванията или транспортните социални неравенства. А електромобилите ще се сблъскат с предизвикателство, като например замърсяването от производството и рециклирането на батерии. Освен това самите електромобили все още трябва да се доразвият.

Автомобилите са широко асоциирани с индивидуалната свобода: една от основните причини за тяхната глобална популярност. Тяхната дигитализация обаче заплашва да ги превърне в средство за безпрецедентни нива на наблюдение и контрол.

В експеримент от 2015 г. двама хакери успяват да поемат контрола над автомобила на журналист и дистанционно да насочват волана му. Ситуации като тези биха могли да събудят страхове около авторитарния контрол и намалената неприкосновеност на личния живот, което допълнително свива привлекателността на китайските електромобили отвъд граница.

Не трябва да се забравя, че традиционният автомобил се появява в момент на откриване ползите на привидно безграничен енергиен източник - петрола - когато опасенията относно ефектите от неговото използване до голяма степен липсват.

Днес, за разлика от тази технология, основен двигател на прехода към електрическата мобилност е самата устойчивост, което означава, че въздействието върху околната среда от масовото внедряване на електромобилите ще бъде внимателно наблюдавано от клиенти и граждани по целия свят. Китайските компании, които се надяват да се наложат на отвъдграничните пазари, изглежда не са добре подготвени да се справят с подобни противоречия.

В момента китайската доминация на глобалния пазар на електромобили изглежда малко вероятна. Да, Китай ще бъде основен играч при тази технология, дори само като се има предвид размера на неговия вътрешен пазар и нивото на държавната подкрепа, но той ще се сблъска с все по-бързо развиващите се западни компании, които вече доминират на своите пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

10
rate up comment 1 rate down comment 1
Dr. Vatnikov
преди 2 години
Китсйски таралясници и световно господство?? И аз искам от тая трева! Най-продаваната кола в Китай е модел на Фолксваген, на второ място е Тойта, те за господства замечтали, пхайахахааа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 2
Dengi
преди 2 години
Къде съм писал че коментираш статията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 2
Achtung
преди 2 години
Китайската автомобилна индустрия отдавна се е сблъскала с Тойота, Фолксваген и Дженерал моторс на местния пазар. Видяхме какво направи Хуавей на пазара на смартфони и телекомуникационно оборудване, при автомобилите цикъла на смяна е по-дълъг във времето и изграждането на имидж и репутация е по-дълъг процес. Всички помним къде беше КИА преди 25 години и къде е сега...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 2 rate down comment 1
evlogi
преди 2 години
Е аз не коментирам статията
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 3
Dengi
преди 2 години
Явно коментираш без да си чел статията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 3
Dengi
преди 2 години
Явно коментираш без да си чел статията.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 2
evlogi
преди 2 години
не.грите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
evlogi
преди 2 години
Пропусна да споменеш- индианците и що бият ***...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 3
Dengi
преди 2 години
Начи ся, китайските електромобили ще се провалят щот Китай не правите цветни филми ,не изнася джаз и няма ,, китайска мечта,, . Гениална мисла.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 3
wart
преди 2 години
Авторът на статията не спомена как това " Световно зло" разруши много страни уби милиони хора и след себе си оставя само пепел, " сваля " правителства които са не угодни за него под предлог ,че тези страни са " недемократични." Навсякъде налага своя начин на мислене и всичко което е тяхно другите страни са принудени да възприемат. Докато Китай нес е занимава с подобна дейност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още