Chrysler, известна американска автомобилна марка, която се представя по-слабо през последните години, планира да електрифицира своето портфолио до 2028 г. Stellantis, компанията майка на Chrysler, създадена миналата година от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, също представи нова концепция на кросоувър, наречена Chrysler Airflow, която има за цел да покаже в каква посока се движи марката.
„Автомобилната индустрия е в разгара на дълбока трансформация“, заяви главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес. "През следващите 20 години имаме възможност да предефинираме мобилността, автомобилите и начина, по който ги преживяваме", посочва той.
Преминаването към електрическа мобилност е скъпо за световната автомобилна индустрия начинание.
Stellantis обяви през юли, че планира да похарчи повече от 35,5 милиарда долара до 2025 г., за да пусне на пазара нови модели с батерии. Ford заяви, че ще инвестира 30 милиарда долара за електрически превозни средства до 2025 г., а GM съобщи, че планира да вложи 35 милиарда долара до средата на десетилетието за реализиране на 30 електромобила в световен мащаб.
Ръководителите на GM рекламират така наречената технология Ultium, система от конфигурируеми батерии и електрически двигатели, достатъчно гъвкави, за да стоят в основата на десетки модели през следващите години, от компактни SUV-ове до пикапи.
Първото превозно средство, което използва Ultium, започна се появи в шоурумите преди няколко седмици: GMC Hummer, голям луксозен пикап на цена около 100 000 долара. Електрическият Silverado също ще използва системата, когато бъде пуснат на пазара през пролетта на 2023 г., като цената ще варира от около 40 000 долара до 105 000 долара. Някои версии няма да бъдат налични до 2024 г.
Никол Краац, главен инженер на Silverado, споделя, че нейният екип е успял да постави повече батерии в камиона, което ще позволи пробег от 400 мили при някои модели, или повече от R1T на Rivian (314 мили) и F-150 Lightning (очаква се пробегът да достига около 300 мили).
Ford възприе различен подход за своя електрически F-150, най-продаваната и най-печелившата кола в рамките на компанията. Вместо да проектират електрически пикап от нулата, което би отнело повече време, инженерите модифицираха конвенционалния F-150, като смениха неговия двигател и трансмисия с голям батериен пакет, вграден под пода.
„Този подход ни позволи да предложим много по-добра производителност на тази цена“, посочва Дарън Палмър, генерален мениджър на бизнеса за електрически превозни средства във Ford. F-150 Lightning ще се предлага на цена между 40 000 долара за базов модел и за 90 000 долара за версиите от висок клас.
Ford, подобно на други автомобилни компании, беше силно засегнат от недостига на чипове, който ограничи производството му. В сряда автомобилният производител заяви, че е продал 1,9 милиона превозни средства през 2021 г., което представлява спад от 6,8% спрямо 2020 г.
Популярността на електромобилите привлича компании, които не са свързани с производството на автомобили. Японският технологичен конгломерат Sony показа прототип на седемместен електрически SUV по време на CES, сигнализирайки, че електрическата мобилност може да прелее и в други индустрии.
Електрическите превозни средства имат по-малко части от конвенционалните и разчитат повече на софтуерен контрол, което улеснява компаниите, специализирани в електрониката, да влязат в бизнеса.
Гигантът от Силициевата долина Apple Inc. проучва разработката на електромобили от години, въпреки че никога не е представял подробности за плановете си.
преди 2 години Преди стотина години електрокарите са били преобладаващите коли - около 60%. Как и защо изчезнаха, някой не се ли запитва? Тези причини са налице и сега, но явно коронабесието премина в "зеленобесие". И ще е до време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Чудесно ще е ,ако успеят, градовете ще са много по-чисти и тихи, но засега аз съм малко със смесени чувства,Пробегът им продължава да е доста кекав,цифрите,от около 400-500 км,които се рекламират, са пробег по среден цикъл, но за съжаление в живота нещата рядко са в среден цикъл, и ако карате в града всичко е тип топ, но ако ви се наложи да тръгнете към единадесет сутринта да речем от Пловдив за Бургас по магистрала Тракия, ще е късмет, ако успеете да се доберете до крайната точка.При движение с над 120 км/ч пробегът спада с 30-40, до 50% при някои модели.Ако недай си боже е и зима и е минус 7- 8 градуса нещата съвсем ще се сговнят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години инвесторчето отдавна не е медия от която да се информираш ...сега е платен високоговорител. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години А останалите лузита отдолу, споко бе и вие се возите на ел.автомобили - тролеи и трамваи, ако сте граждани. Тесла и дригите ел.коли - само на картинка. Разрешавам ви и да мърморите, когато зяпате завистливо някой паркиран ел.автомобил, бързайки да не изпуснете промоцията в Лидл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години На тебе кво ти дреме бе, малки застраховкопродавачо, нали си ходиш на работа с рейса. Остави ги тия работи на тия, дето караме коли. Ти си ходи да рекламираш умрелите руски акцийки по ФБ групите с надежда, че някой ден от някоя кремълска организацийка ще те забележат и ще те назначат на щат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Само дето електроенергията не достига, ама нищо - електрически брички да има. Нищо, че за тях пък суровините не достигат. Не случайно разкарах всички автомобилни компании от портфейлът си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години И какъв е този "редактор", дето всяко "***" го замества със звездички, сякаш е псувня!2-*** преводачи и неадекватен AI... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Инвестора, както всеки уикенд, анализите ви са сектантско-пропагандни. Имаме 2-*** преводачи - за всяка секта поотделно. Единият - ултразелен, другият - ултра-про-ваксър, дето все плаши с чумата.Нищо общо с публицистиката и журналистиката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Екология и "зеленикакви" електрокари? А знаете ли, че за производството на 1 тон литий са необходими около 2000 тона питейна вода? Колко вода е необходима за преработката на отпадните литиеви батерии, не знам, но не бих се изненадал ако е повече. За каква екология и "зеленикаква" енергетика иде реч? Едно от най ценните и дефицитни неща на планетата - питейната вода - се разсипва за съмнителни цели. И с религиозна убеденост се налага това унищожение, напомняйки мракобесните времена в Средновековието. След нас потоп, това е крайната цел, май? отговор Сигнализирай за неуместен коментар