Jaguar Land Rover
Британският производител все още предупреждава за дълги забавяния при доставките на новите си модели. Компанията предупреди лизинговите дружества, че доставките на закупените модели може да се проточи над година, като засегнати в случая са Land Rover Defender, Land Rover Discovery, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque и Jaguar E-Pace.
“Подобно на други автомобилни производители ние изпитваме някои трудности по веригите на доставка, свързани с Covid-19, включително по отношение на глобалните наличности на полупроводници, които оказват влияние върху нашите производствени графици. Продължаваме да отчитаме силно потребителско търсене на голям набор от наши превозни средства”, изтъкват от JLR.
В съобщението още се посочва, че дружеството работи съвместно със засегнатите доставчици, за да се преодолеят трудностите и да се ограничи до минимум отражението им върху клиентите, когато това е възможно.
Mercedes-Benz
Заводът на Mercedes-Benz в Унгария замрази производство за месец от 13 декември - по-рано от обичайния период на профилактика в края на годината.
“Във връзка с непрестанно променящата се ситуация с доставката на компоненти фабриката на Mercedes-Benz в Кечкемет ще промени производствените си планове от 50-а календарна седмица”, посочиха от Daimler в изявление.
Фабриката е най-големият индустриален работодател в региона и е произвела 160 хиляди коли миналата година. Производството ще бъде подновено от 12 януари, като служителите на компанията ще продължат да получават основните си заплати и бонуси. Фабриката произвежда A-Class, B-Class, CLA и CLA Shooting Brake.
Германската компания по-рано намали списъка си с възможности за допълнително оборудване за някои от моделите си, за да ограничи забавянията.
“Независимо от модела ние ще вземем предвид колко дълго потребителите са чакали за превозното средство и ще се опитаме да дадем съответните приоритети”, посочиха от Mercedes. “Въпреки това доставките до клиентите са силно зависими от индивидуалното оборудване и краткосрочната наличност на части”, добавят от германския концерн.
Nissan
В японския автомобилен производител смятат, че автомобилната индустрия ще продължи да страда от недостига до средата на 2022 г.
“Пандемията наистина наруши веригите на доставка по света и автомобилната индустрия е засегната много повече от очакваното”, заяви Ашвани Гупта, оперативен директор на Nissan. “Ще е необходимо време, за да се върнем към нормалните операции”, обяснява той.
Заводът на Nissan в Съндърланд, Великобритания, ще търпи влиянието на недостига на чипове шест месеца.
“Глобалният недостиг на полупроводници засегна доставките на части в автомобилния сектор”, посочи говорител на Nissan. По негови думи “в съответствие с този недостиг Nissan нагажда производството си и предприема необходимите мерки, за да гарантира възстановяването си”.
Renault
Френският концерн, част от съюза с Nissan, също прогнозира, че недостигът ще продължи до средата на 2022 г. Главният изпълнителен директор на компанията Лука ди Мео посочи, че ще приоритизира производството на превозни средства с по-висок марж.
“Renault беше принудена в някои случаи да изпрати някого до Азия, за да достави чипове”, отбеляза Де Мео, описвайки ситуацията като “бъркотия”.
преди 2 години Някои концерни вече излизат от кризата, докато други предстои да се сблъскат със затваряния на фабрики и прекъсвания в доставките >> Това са неправилни пчели, значи правят неправилен мед. Мечо Пух отговор Сигнализирай за неуместен коментар