Ford
Вторият по големина американски автомобилен производител обяви, че ще инвестира 30 млрд. долара през следващите четири години за електрифициране на портфолиото си, като очаква до 2030 г. 40% от всички свои модели да бъдат изцяло електрически.
Инвестицията включва създаване на гама от батерии, които производителят нарича IonBoost, и разработване на твърдотелни клетки, които се разглеждат като следващ пробив за намаляването на цените на този важен компонент и за разширяването на пробега с едно зареждане.
„Това е най-добрата възможност за растеж и създаване на стойност, откакто Хенри Форд започна да разпространява Model T, и се хващаме за тази възможност с две ръце“, заяви през май главният изпълнителен директор на компанията Джим Фарли.
Автомобилният производител направи голям фурор със своя F-150 Lightning – най-продаваното превозно средство в САЩ, отчасти защото предлага пробег от над 360 километра при цена от малко над 40 000 долара. Ford предлага и малкия хибриден пикап Maverick при цена от само 19 995 долара.
Концернът обяви, че ще постигне въглероден неутралитет до 2050 г., но по мащаб на инвестициите все още изостава от други свои конкуренти.
General Motors
Лидерът на американския автомобилен пазар планира да спре производството и продажбата на конвенционални автомобили до 2035 г., като в същото време признава, че това е доста амбициозна задача. Въпреки това звеното Cadillac ясно се обяви в подкрепа на целта, като заяви, че планира да предлага само електрически модели след 2030 г.
Първото предложение ще бъде кросоувър Lyriq, който се очаква да се появи на пазара през следващата година. Електрическите Hummers-и под формата на пикап и SUV също се очаква да взривят пазара. Chevrolet също наскоро актуализира своя Bolt, а електрическа версия на Silverado ще бъде пусната в продажба през 2023 или 2024 г. с пробег от над 600 километра, снабдена с батерии Ultium.
General Motors обяви през юни, че влага до 35 млрд. долара за електрификация до края на 2025 г. като очаква да постигне въглероден неутралитет до 2040 г.
Освен това концернът възнамерява да добави допълнителни съоръжения за сглобяване на електрически високопроходими спортни модели (EV SUV) в САЩ и да предостави кредитна схема на стойност 5 млрд. долара за увеличаване на парка на електромобилите на Cruise Origin - първата компания, получила регулаторно одобрение за автономни (самоуправляващи) се превозни средства.
Honda
Японският автомобилен производител ще продава само електрически и хибридни коли в Европа след 2022 г. До 2030 г. Honda иска да увеличи дела на електромобилите до 40 процента от общите си продажби в Северна Америка, а до 2040 г. да прекрати продажбата на конвенционални превозни средства.
В края на юни компанията обяви, че подготвя за американския пазар два електромобила, които ще бъдат пуснати в продажба през 2024 г. Става въпрос за електрическите Honda Prologue и Acura, които служат като пример за усилията на концерна да се движи в крак с глобалния тренд към електрификация на индустрията.
Въпросните два автомобила ще бъдат авангардът на серия изцяло електрически превозни средства, които японската група планира да пусне в продажба на пазара в Северна Америка, като се очаква електромобилите да бъдат захранвани с батерии Ultium на GM.
Hyundai
Южнокорейският концерн Hyundai Motor Group не е поемал ангажимент да се електрифицира, но заяви, че ще инвестира 7,4 милиарда долара за производството на електромобили в САЩ до 2025 г.
Очаква се чрез тези планове да се появят Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6.
През май компанията обяви 50% намаление на моделите с двигател с вътрешно горене. Hyundai също пое голям ангажимент спрямо водорода, особено на своя вътрешен пазар. Вторият по големина конгломерат в Южна Корея има за цел да предлага само екологични нови търговски превозни средства, като автобуси и камиони, до 2028 г., като по този начин компанията ще се превърне в първото дружество в света, постигнало това в толкова кратък срок, изтъква през септември Юсин Чън, председател на групата.
Hyundai също така работи върху някои концептуални решения за водородна мобилност, които биха могли да се използват в пристанища или при трамваите.
Автомобилното звено на групата Hyundai Motor Co. се стреми да стане въглеродно неутрално до 2045 г., като прекрати производството и продажбата на превозни средства, използващи изкопаеми горива, на големите пазари до 2040 г. Конгломератът инвестира в превозни средства и системи с водородни горивни клетки, като първият подобен модел беше представен през 2013 г.
преди 2 години Преди стотина години електромобилите са били преобладаващи, към 60% от всички автомобили. Какво стана после, та се загубиха като старите пари? Никой не си дава сметка, че причините, довели до пълното им отпадане, продължават да си съществуват. И колкото и да им се иска на Гретеноидите да подкарат стадото на електрокари, това ще е възможно само за избран кръг от човекоп0добни. Какво ще стане с прост0людието вижте в Китай. За незнаещите жокер - там има въведени квоти за нови автомобили. И още много "приятни" изненади. отговор Сигнализирай за неуместен коментар