Победа за Волфсбург, загуба за Белгия
Основният завод на VW във Волфсбург ще получи възможността да изгражда популярния в Европа електромобил ID.3, като производството ще бъде пренасочено от фабриката в Цвикау през 2023 г. Така Волфсбург ще стане единственото европейско съоръжение на компанията, в което ще се сглобява ID.3 след 2024 г. Моделът се произвежда в момента и в Китай.
Мярката ще запълни излишния капацитет във Волфсбург, докато европейският пазар се насочва към електрическите модели, което се отразява върху продажбите на Golf – моделът, около който се гради производството в най-голямата автомобилна фабрика в света.
VW заяви, че очаква делът на изцяло електрическите превозни средства в продуктовия микс на групата да нарасне до около 25% през 2026 г. от около 5-6% в момента.
Решението да се даде пренасочи производството на ID.3 във Волфсбург означава, че фабриката на VW Group в Брюксел няма да прибави производство на Audi Q4 e-tron, което ще остане в Цвикау, за да покрие загубата на ID.3, изтъкват от Automobilwoche.
VW потвърди, че ще построи нова фабрика за модерни автомобили близо до Волфсбург, която ще произвежда един от водещите в бъдеще изцяло електрически автомобили на марката VW с кодово име Trinity. Автомобилът ще има ясно изразени автоматизирани функции за шофиране, свързани с проекта Artemis, като се очаква да запълни технологичната пропаст с Tesla.
Заводът, където ще се произвежда Trinity, ще изгражда около 250 000 автомобила годишно и строителството му ще коства по-малко време и усилия в сравнение с преоборудването на фабриката във Волфсбург, заяви пред журналисти миналия месец шефът на едноименната марка Ралф Брандщетер.
Испански електромобили
VW обяви също, че заводът ѝ в Памплона, Испания, който произвежда малкия хечбек Polo и SUV-а T-cross, ще започне да изгражда и електрически SUV. Медийните публикации показват, че заводът може да стартира производство и на малки електромобили, известни като ID.1 и ID.2.
Разпределението на производството обаче ще зависи "от общите условия и правителствените стимули", изтъкват от VW.
Компанията повтори, че производството на електрически автомобили за различни марки във фабриката на Seat в Марторел, Испания, също ще зависи от правителствената подкрепа.