fallback

Идва ли краят на автомобилните изложения?

Изложението в Лос Анджелис показва известни признаци на живот

12:30 | 20.11.21 г.

Колко много нещата могат да се променят за две години! Автомобилното изложение в Лос Анджелис през 2019 г. включваше множество нови автомобили, вълна от пресконференции и други събития само през първите си два дни, както и стотици хиляди хора, желаещи да видят новите коли.

Бърз поглед към 2021 г. Автомобилното изложение в Лос Анджелис, първото голямо такова в САЩ от началото на пандемията, започна в сряда само с един ден на медийни събития, а част от производителите дори решиха да пропуснат участие, пише Ройтерс.

Шоуто илюстрира как пандемията ускори преминаването на автомобилните производители към онлайн света, тъй като потребителите купуват повече превозни средства по интернет, въпреки че мнозина все още предпочитат личните посещения.

Събитието в Лос Анджелис беше открито за широката публика в петък и ще продължи 10 дни. По-малка тълпа чакаше вратите на залата на изложението да бъдат отворени, а посетителите бяха разпръснати из конгресните зали.

„Наистина бих искал да го видя със собствените си очи, вместо да го гледам на iPad през цялото време“, коментира Питър Борч, който е летял от Дания, за да види електрическия спортен автомобил Ocean на Fisker.

„На размер е по-голям, отколкото на снимката“, коментира 52-годишният Борч, допълвайки, че е похарчил цялата си пенсия, за да си купи Ocean, чиито доставки ще започнат в края на следващата година.

47-годишният Дъстин Хауг, строителен мениджър в Лос Анджелис, посочва: „Нищо не може да се сравни с това да видиш реалната кола лично, да я докоснеш, да я почувстваш“.

Дейвид Фортин, ръководител на потребителския маркетинг на Автомобилното изложение в Лос Анджелис, коментира пред Ройтерс, че макар онлайн резервациите да изостават спрямо нивата от 2019 г., те са „достатъчно големи, за да вярваме, че ще имаме страхотна година“.

Honda и BMW пропуснаха шоуто, залагайки на по-ранни, отделни събития. Honda реши да възроди легендарното име Integra на онлайн събитие, предавано на живо седмица по-рано.

„Това беше събитие, което си беше изцяло наше. Откриваме, че не трябва да се състезаваме, както в медийните дни на автомобилното изложение, за да получим внимание“, коментира изпълнителният вицепрезидент на Honda Дейв Гарднър пред Ройтерс.

Корейският автомобилен производител Kia изразява подобно мнение.

„Пандемията ни научи, че можем да работим по различен начин... В бъдеще ще има автомобилни изложения, но ще има и различни видове презентации“, твърди Карим Кабиб, ръководител на Kia Design Center.

„Автомобилните изложения бяха много, много популярни сред компаниите, които искаха да получат голямо медийно внимание. Това се промени със социалните мрежи и другите форми на достъп до медиите от страна на потребителите“, коментира Брет Смит, технологичен директор на Center for Automotive Research. „Смятам, че пандемията може би беше последната сламка за това“.

По-малките компании виждат положителната страна на тези промени.

„Това насочва повече внимание към нас“, коментира Хенрик Фискър, главен изпълнителен директор на стартъпа за електромобили Fisker.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:58 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още