IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple иска да представи напълно автономна кола до четири години

В представите на концерна идеалният автомобил няма да има волан и педали, а интериорът му ще бъде проектиран за каране без ръце

08:31 | 19.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Скоро концернът може да започне да провежда и пътни тестове. Apple възнамерява да започне да използва новия дизайн на процесора и актуализираните сензори за самостоятелно шофиране в модернизирани автомобили, които тества от години в Калифорния. В момента компанията разполага с автопарк от 69 джипове Lexus, които експериментират с нейната технология, показват данни на щатския орган за моторните превозни средства.

Автомобилният чип на Apple е най-модерният компонент, който Apple е разработила вътрешнофирмено и се състои предимно от невронни процесори, които могат да боравят т с изкуствения интелект, необходим за автономното шофиране. Възможностите на чипа означават, че при работа той ще достига висока температура и вероятно ще изисква разработването на сложна система за охлаждане.

Надеждата е да се разработи превозно средство, което да спести клиентите умората от шофиране, когато пътуват на дълги пътувания. Но създаването на истински автомобил - за аутсайдер в автомобилната индустрия като Apple - ще изисква партньорства. Компанията вече е обсъдила сделки с множество производители и обмисля потенциално изграждане на превозното средство в САЩ.

Въпреки този скорошен напредък създаването на напълно самоуправляваща се кола до 2025 г.се смята за много агресивна цел в Apple. Някои хора в Project Titan са скептични относно времевата рамка.

Безопасността е основна част от пъзела. Apple се стреми да изгради по-силни предпазни мерки от наличните в Tesla и Waymo, казват инженерите, участващи в усилията. Това включва създаване на изобилие от мерки и способността на слоеве от резервни системи да се включат, за да се избегнат проблеми с безопасността и задвижването на системата.

Apple активно търси да наеме инженери за тестване и разработване на функции за безопасност. „Групата за специални проекти търси машинен инженер, който да ръководи разработването на механични системи с критични за безопасността функции“, се казва в една скорошна обяви за работа на Apple. „Ще използвате страстта си за разбиране на нещата, за да помогнете при проектирането на системи за безопасност и да ръководите тестването и противодействието на тези системи“. 

Като част от усилията за ускоряване на проекта Apple наема повече инженери по автономно шофиране и хардуер за автомобили. Наскоро тя привлече Си Джей Мур, бивш директор на софтуера за автономното шофиране на Tesla.

През последните седмици Apple също така привлече експерт по климатичните системи от Volvo Car AB, мениджър от Daimler Trucks, инженери по акумулаторни системи от Karma Automotive LLC и други производители на автомобили, сензорен инженер от Cruise LLC на General Motors Co., инженери по автомобилната безопасност от компании като Joyson Safety Systems и множество други инженери от Tesla, става ясно от информация от LinkedIn и запознати източници.

Компанията също така наема софтуерни инженери, които да работят върху „опит за човешко взаимодействие с автономна технология“, става ясно от обява за работа на Apple, което предполага, че е навлязла в развитието на потребителския интерфейс на автомобила. Обявата предполага, че разработваният софтуер ще бъде базиран на технология, подобна на операционната система на iPhone.

По отношение на захранването на автомобила Apple обсъжда възможността за съвместимостта с комбинираната система за зареждане или CCS. Това ще позволи на Apple да се присъедини към обширна глобална мрежа от зарядни устройства. Но подходът би се различавал от собствените системи за зареждане, които концернът бе разработил за iPhone и Apple Watch.

Вътрешнофирмено компанията обсъжда няколко различни бизнес модела за своята кола, включително създаването на автопарк, който да се конкурира с тези на Uber, Lyft Inc. и Waymo. Компанията обсъжда външен дизайн, подобен на този на Canoo, ако използва подхода за автопарк. По-вероятен сценарий обаче е Apple да предлага автомобилите за продажба.

Стигането до тази точка няма да е лесно. В своята седемгодишна история автомобилният проект на Apple страда от предизвикателства в развитието, борби за лидерство, съкращения и забавяния. Пристигането на Фийлд от Tesla през 2018 г. внесе прилив на вълнение, което в крайна сметка изчезна. Най-малко четирима топ мениджъри в проекта напуснаха през 2021 г., в допълнение към самия Фийлд. 

Някои членове на групата смятат, че Фийлд е бил раздразнен от факта, че трябва да се отчита пред шефа за изкуствения интелект Джон Джанандреа след пенсионирането на предишния лидер на екипа  Боб Мансфийлд. Надзиравайки напредъка на автомобилния проект Мансфийлд се е отчитал директно на главния изпълнителен директор Тим Кук.

Линч вече е петият мениджър, който поема отговорността за проекта в рамките на около седем години. Това голямо текучество е рядък феномен в Apple. Например неговият екип за виртуална и разширена реалност има един лидер, откакто този проект стартира - приблизително по същото време, когато започна и разработването на колата.

И все пак, като се има предвид успеха на Линч да превърне Apple Watch в основен продукт, някои инженери от автомобилния екип гледат на назначаването му като на бичи знак. Линч докладва на Джеф Уилямс, главен оперативен директор на Apple.

Линч е софтуерен мениджър без опит в хардуера на автомобилите или автономните технологии, но бившите мениджъри на Tesla в проекта - включително Майкъл Швекуч и Стюарт Бауърс - играят ключови роли. Apple също така нае Улрих Кранц по-рано тази година. Преди това той ръководеше Canoo и помагаше за развитието на електрическите автомобили на BMW.

Когато Линч беше избран да поеме проекта за колата, той остана отговорник и за операционната система Apple Watch и някои екипи за здравен софтуер. Той продължава да участва във вземането на решения на високо ниво, като същевременно фокусира голяма част от времето си върху автомобилния проект.

Въпросът сега е дали този изпълнителен директор, който ръководеше едно от последните „големи неща“ на Apple - неговия смарт часовник - може да превърне автомобила в следващото „голямо нещо“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още