Stellantis също наскоро обяви две съвместни инициативи. Проектът Atlante има за цел да създаде мрежа от станции за бързо зареждане (100 до 175 киловата), която използва технология vehicle-to-grid за увеличаване на дела на възобновяемата енергия. Atlante е част от Free2Move eSolutions, съвместно предприятие с NHOA Energy (бившата Engie EPS).
За разлика от Ionity, проектът ще обслужва южноевропейските пазар (Франция, Италия, Испания, Португалия), където зарядните станции са сравнително оскъдни в сравнение със Северна Европа.
NHOA и Free2Move споделят, че поне 90 процента от мрежата в региона все още не е изградена; Atlante се надява да се сдобие с 15 процента от тези пазари.
Първата станция на Atlante беше открита в средата на октомври в Пиемонт, Италия.
Stellantis също има за цел да създаде друга мрежа от зарядни станции в обекти като кина, търговски центрове и хотели чрез своето партньорство с италианския стартъп TheF. Планирани са повече от 15 хил. бързозарядни станции от по 50 киловата.
Казусът „яйцето или кокошката“
Според експерти ситуацията със зареждането трябва да се подобри значително преди 2030 г.
Планът на ЕС относно зарядните станции представлява директивата от 2014 г. относно инфраструктурата за алтернативни горива, или AFID, която изисква по един заряден пункт за всеки 10 електрически коли.
Но директивата се преразглежда, като общественото обсъждане е отворено до 21 ноември.
В писмо, изпратено до регулаторите миналото лято, ChargeUp призовава за изисквания за оперативна съвместимост, регулации за плащанията и интернационален „е-роуминг“, в допълнение към показатели, които се фокусират върху капацитета за зареждане на съответното превозно средство.
„Ако бъде постигнато всичко това, мисля, че бъдещето на електромобилите и взаимодействието им с инфраструктурата значително ще се подобри спрямо това, с което сме свикнали“, посочва Бедуъл.
Той смята, че продължаващото увеличение на пазарния дял на електромобилите ще помогне за стимулирането на разширяването на инфраструктурата.
„Имате нужда от достатъчно електромобили, за да се стимулират инвестициите в зарядни станции“, смята Бедуъл.
преди 3 години В първия момент ми се стори, че Газпром пише на колонката :D DaveBG, аз пък съм гледал клипчета, как се зорят като зареждат теслата.Като цяло, докато са нишов продукт ще си правят пиар, ако се стигне до масовост ще увисне електроснабдяването. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години антитесла запалянковците , започвате ли фащате каква зверска вертикална интеграция е направила теслата ... и колко изостава от нея немската света троица , разлигавена от крос субсидиите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зарядните мрежи на всички освен на Тесла са пълен ***. Нито работят , нито са надеждни нито удобни. Има безброй клипове в нета които показват нагледно каква мъка, колко бавно зареждат ако изобщо тръгнат и колко са неудобни за плащане и за ползване.При Тесла обаче няма такъв проблем, ръчкаш кабела и всичко заспива автоматично и безотказно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар