Според друго проучване само 10 процента от зарежданията се извършват на обществени места.
Но това ще се промени, тъй като все повече жители на градовете купуват напълно електрически автомобили и все повече хора използват електромобилите като основни превозни средства.
Зареждането на обществени места ще се увеличи от 25% през 2020 г. на 50% от общия брой зареждания през 2030 г., прогнозира Allego, холандска компания, която оперира с 26 000 зарядни станции в Европа. Allego излезе на борсата това лято чрез сливане с компания със специално предназначение (SPAC).
Енергийните компании, правителствата, местните власти, автомобилните производители и стартъпите трябва да решат как да заместят приблизително 123 хил. бензиностанции за конвенционални автомобили със зарядни станции по европейските пътища.
В световен мащаб пазарът на зарядни станции може да достигне стойност от 1 до 2 трилиона евро годишно до 2030 г. и 4 до 8 трилиона евро до 2050 г., показва доклад на eMobility, компания за зареждане, в която Volkswagen Group притежава миноритарен дял.
„Пазарът е силно фрагментиран с интензивна конкуренция за пазарен дял и директен достъп до клиенти“, изтъкват от eMobility.
В началото на октомври eMobility беше придобита от конкурент, ChargePoint, в сделка на стойност 250 милиона евро. С придобиването ChargePoint посочва, че сега оперира с повече от 150 хил. зарядни станции в Северна Америка и Европа.
Независими компании като Allego и ChargePoint, които вече разполагат с хиляди зарядни станции, се обединяват с доставчици на енергия като BP, Shell и TotalEnergies, за да бъдат чути от Брюксел, тъй като Европейската комисия диктува енергийните политики за постигане на въглероден неутралитет до 2050 г.
Те са част от ChargeUp Europe, лобистка група, основана преди година и стои зад повече от 500 хил. зарядни станции в ЕС.
„Искаме да сме сигурни, че имаме място на масата“, изтъква Арне Рихтерс, ръководител „Комуникации и връзки с обществеността“ в Allego.
Рихтерс посочва, че индустрията е в най-добра позиция да изгради инфраструктура, а не държавните власти, чиято роля трябва да бъде да мислят цялостно за това какъв вид мрежа искат и след това да създават подробни и устойчиви обществени търгове.
Според Рихтерс в Нидерландия изграждането на зарядна мрежа се извършва от индустрията. „Нищо от това не е финансирано от държавните власти“, изтъква той и добавя, че „всичко е финансирано от частни пазарни участници“.
Модел на партньорство
Никой друг автомобилен производител все още не е последвал примера на Tesla, въпреки че много от тях си партнират с външни компании - и дори с конкуренти - за изграждане на зарядна мрежа.
Най-известната инициатива в Европа е Ionity, консорциум от седем автомобилни производители (BMW, Ford, Hyundai Motor, Daimler/Mercedes-Benz, VW, Audi и Porsche), който изгражда магистрална мрежа за ултрабързи (350 киловата) станции.
В момента Ionity има 400 станции с общо 2400 зарядни пункта, предимно в Северна и Централна Европа. По-рано този месец Ionity заяви, че ще бъде първата отворена мрежа с функцията Plug & Charge, в която превозното средство и неговия абонамент за зареждане се идентифицират автоматично чрез включване към станцията.
Междувременно в САЩ General Motors планира да инвестира 750 милиона долара за изграждане на зарядна мрежа през следващите години, като започва с инсталирането на 40 хил. пункта в шоурумите на съответните дилъри.
преди 3 години В първия момент ми се стори, че Газпром пише на колонката :D DaveBG, аз пък съм гледал клипчета, как се зорят като зареждат теслата.Като цяло, докато са нишов продукт ще си правят пиар, ако се стигне до масовост ще увисне електроснабдяването. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години антитесла запалянковците , започвате ли фащате каква зверска вертикална интеграция е направила теслата ... и колко изостава от нея немската света троица , разлигавена от крос субсидиите ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Зарядните мрежи на всички освен на Тесла са пълен ***. Нито работят , нито са надеждни нито удобни. Има безброй клипове в нета които показват нагледно каква мъка, колко бавно зареждат ако изобщо тръгнат и колко са неудобни за плащане и за ползване.При Тесла обаче няма такъв проблем, ръчкаш кабела и всичко заспива автоматично и безотказно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар