Огромен опит
Щефан Краузе, ръководител „Архитектура и сигурност“ и разработка на ADAS/AD в Cariad, дъщерно дружество на Volkswagen Group, определя новия фокус върху софтуера като „гъвкава трансформация“ за компания, произвеждаща 10 милиона автомобила годишно.
„Едно голямо предимство е, че знаем как да правим автомобили – това е очевидно – но не е лесно да правим автомобили и да имаме общо разбиране за всички системи, които трябва да функционират заедно, за да имаме работещо автономно превозно средство“, признава Краузе, добавяйки: "Получаваме това безплатно, защото го правим от десетилетия".
Според Краузе другото предимство, което големите автомобилни производители имат пред стартъпите, е достъпът до големи обеми от данни.
„Особеното при разработването на технология за автономно шофиране е, че имате нужда от много данни, за да научите и проверите тези системи и да се уверите, че всичко работи“, изтъква Краузе. „Автопарк от няколко коли може да ви даде няколко прозрения, но ние разполагаме с парк от милиони автомобили и можем да генерираме данни много по-бързо от стартъпите, а това е голямо предимство“, добавя той.
Той добавя, че Volkswagen е наясно с теми като функционалната безопасност, като изтъква, че основната ѝ работа не е изготвянето на лесни сценарии за изпълнение, а сложни сценарии за изпълнение и разбиране на стъпките, които трябва да се следват, за да се създаде безопасна система.
„Не искаме система, която работи през повечето време, имаме нужда от система, която работи през цялото време и това е тема, която е лесна за подценяване“, подчертава Краузе.
Препятствията
Жорж Масин, старши мениджър „Дигитални превозни средства и мобилност“ в Mercedes-Benz, изтъква, че писането на софтуерен код не е единственото ключово изискване за постигане на успех. Предизвикателството е интегрирането на софтуера в екосистемата на превозното средство.
„В продължение на много години ние трупахме опит за интегриране на софтуер в превозното средство, за да гарантираме и подсигурим взаимодействието“, споделя той.
Освен необходимостта да отговарят на изключително високите стандарти за автомобилна безопасност, друга трудна част при разработването на автоматизирани системи за шофиране е постигането на баланс между ползата за клиента и безопасността.
„Искаме да предложим система, която на първо място е безопасна и способна да управлява възможно най-много ситуации в трафика“, изтъква Масин, добавяйки: "От друга страна, това не трябва да обърква шофьора, като се намесва твърде често, в противен случай няма да е от полза".
Освен това Масинг казва, че основният приоритет на Mercedes е да се увери, че неговите системи са „обучени“ за редки събития; т. нар. последен един процент.
преди 3 години За да успеем в борбата с климатичните промени личните автомобили трябва да бъдат забранени, но никой политик не смее да го изрече, защото ще го разпънат, защото милиони работни места отиват в киреча и хората се лишават от основно удобство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар