Навлизането на софтуера в превозното средство принуди автомобилната индустрия да се развива в тази посока, за да бъде в крак с технологичните изисквания на потребителите. Едно от най-големите предизвикателства пред сектора е глобалният преход към автономни превозни средства, който изисква от концерните да станат по-гъвкави и по-фокусирани върху научноизследователската и развойна дейност: накратко – да заприличат повече на софтуерни компании, пише Automotive News Europe.
И докато утвърдените технологични гиганти и някои бързо развиващи се стартъпи се стремят да прекроят автомобилната индустрия и да стимулират иновациите при автономните превозни средства, традиционните автомобилни производители имат нещо, което дори най-амбициозните, добре финансирани технологични разработчици нямат: десетилетия на практика в изграждането на автомобили.
Николай Мартин, вицепрезидент „Автоматизирано шофиране“ в BMW Group, твърди, че германският автомобилен производител разполага с богат опит в разработването на софтуер.
„Открихме потенциала на дигитализацията и дигиталните продукти и услуги доста рано, представяйки BMW ConnectedDrive 2005,” посочва Мартин, който отговаря за интегрирането на системите за подпомагане на водача и автономното шофиране. „Тъй като софтуерът също играе много важна роля, когато става въпрос за автономно шофиране, ние проектираме, внедряваме и интегрираме софтуерната платформа предимно вътрешно, но също така си сътрудничим с партньори, които най-добре отговарят на нашите изисквания“, добавя тя.
Мартин изтъква, че тази стратегия осигурява на BMW много добър контрол и му позволява да контролира веригата на стойност при автономните технологии.
„Това особено помага за оптимизиране на автоматизираните системи за шофиране по тази верига, но също така и за препроектиране и прилагане на софтуерната рамка с течение на времето“, допълва той.
Автомобилният производител вече разполага с около 40 функции за подпомагане на водача в своите превозни средства, които обхващат всичко - от управлението на дългите светлини до интелигентния круиз контрол.
Електрическият iX е първият модел на BMW, който предлага автоматизирани функции за шофиране и паркиране, базирани на нов технологичен инструментариум, с индивидуални автоматизирани асистиращи функции, които се активират според съответните ситуации.
„Основният преход беше свързан с това да се премине от хардуерна ориентация към софтуерна и да се изпълни подходящото внедряване“, споделя още Мартин. "Това означава да се стремим да работим по цялата верига на стойност за софтуера от самото начало. Това от своя страна означава по-ориентиран към софтуера подход към веригата на стойност", допълва вицепрезидентът.
преди 3 години За да успеем в борбата с климатичните промени личните автомобили трябва да бъдат забранени, но никой политик не смее да го изрече, защото ще го разпънат, защото милиони работни места отиват в киреча и хората се лишават от основно удобство. отговор Сигнализирай за неуместен коментар