Серията тримесечни тенденции, представени от неправителствената организация Transport&Environment (T&E), хвърля светлина върху ключовите области в транспорта, които ще определят бъдещето на този сектор в Европа. И това, което регионът прави - като се има предвид, че иска да води прехода в тази област - трябва да повлияе на случващото се в световен мащаб, пише Energy Post.
Томас Ърл от T&E обръща внимание на четири въпроса:
Първо, доказаният напредък в този сектор превръща чистия транспорт в потенциален основен фактор в новата европейска индустриална стратегия. Инициативите в транспорта варират от производство на батерии и електрически коли до внедряване на частна и обществена зарядна инфраструктура. Сред основните играчи изпъкват Германия, Испания и Франция, както и Словения, Словакия и Чехия.
Второ, целите на Европейския съюз (ЕС) се разминават със заявените амбиции на производителите на камиони с нулеви емисии.
Трето, налице е предупреждението, че камионите, задвижвани с втечнен природен газ (LNG), не са по-безопасни за климата от конвенционалните дизелови камиони.
И накрая, Ърл обръща внимание на това как субсидиите за електромобили се различават в отделните държави, като се позовава на Германия, Великобритания, Франция, Италия, Испания и Полша.
Констатациите на Ърл обобщават по-задълбочените проучвания на T&E.
Европейска индустриална стратегия за XXI век
Очакваното увеличение на производството на електрически автомобили е добра новина за европейската икономика. От производството на батерии и електроника до разгръщането на частна и обществена зарядна инфраструктура, Европа има шанса да поведе света в една от определящите XXI век технологии.
Според анализа на T&E относно производствените планове на автомобилостроителите, западноевропейските страни като Германия, Испания и Франция се очаква да осигурят най-големите производствени обеми на изцяло електрически коли през 2030 г.
Страните от Централна и Източна Европа също ще се възползват от ситуацията, като Словения, Словакия и Чехия се очаква да поведат региона при производството на електромобили на човек от населението.
Transport&Environment1
Електрическите камиони
Повечето производители на тежкотоварни превозни средства обявиха доброволни ангажименти за увеличаване на производството на камиони с нулеви емисии. Теоретично това би довело до покачване на продажбите на камиони с нулеви емисии до 7% през 2025 г. и до 43% през 2030 г. Тези обещания биха надхвърлили настоящите цели на ЕС за въглеродните емисии в сегмента.
Следващия месец T&E ще публикува подробен доклад за въглеродните емисии при камионите и съпоставянето им с целите на ЕС.
Transport&Environment2
Камионите на газ не са отговорът
Камионите, задвижвани чрез LNG, не щадят повече климата от конвенционалните дизелови камиони, показва новото проучване на T&E. Камионът с втечнен газ на Iveco S-Way отделя 13,4% повече парникови газове от дизеловата версия, когато метанът се отчита за период от 20 години. За период от 100 години LNGкамионът отделя само 7,5% по-малко емисии от дизеловата версия, което води до значителни щети в краткосрочен план.
Transport&Environment3
Субсидиите за електрически автомобили на основните пазари се различават
Субсидиите за закупуване на електромобили са една от най-често срещаните форми на държавна подкрепа за този сегмент, но те се различават значително в отделните страни.
Франция и Великобритания, първите държави, въвели безвъзмездни средства за покупка на електрически превозни средства, вече намалиха субсидиите за напълно електрически превозни средства (BEV) и оттеглиха помощта за плъгин хибридите (PHEV), тъй като продажбите продължават да растат с бързи темпове.
Германия, която предлага най-големи субсидии в Европа за закупуване BEV и PHEV, се ангажира да запази размера на средства до 2025 г.