IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Въпреки еуфорията съдбата на е-пикапа на Rivian остава обвързана с Amazon

Доставката на 100 хил. електрически микробуса за компанията на Джеф Безос е основен приоритет за стартъпа, смятат анализатори

18:03 | 07.10.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Rivian започна приемането на предварителни поръчки за своите автомобили, фокусирани върху потребителите, още на изложението в Лос Анджелис. Потенциалните клиенти внесоха възстановим депозит от 1000 долара, за да закупят 48 390 автомобила модели R1T и R1S. За сравнение, необвързващите поръчки на Ford за пикапа F-150 Lightning вече надхвърлят 150 хил. броя. 

Най-популярният потребител на Rivian днес е Безос, който никога не е посочвал публично как стартъпът е попаднало на неговото полезрение. Налице са няколко връзки между двете компании. В средата на 2018 г. Rivian работи с продуцентска компания, собственост на режисьора Питър Берг, който познава Безос, за заснемане на материали, които по-късно ще бъдат използвани в автосалона на компанията в Лос Анджелис, споделят запознати с темата източници. Някои от впечатляващите въздушни снимки са заснети от Black Ops Aviation, компания, собственост на сегашната приятелка на Безос, Лорън Санчес. Благодарение на взаимодействията на компаниите с Rivian в крайна сметка Безос научава за нея.

През февруари 2019 г. Amazon оглави кръг на финансиране за Rivian на стойност 440 милиона долара. Шест месеца по-късно Безос посети Вашингтон, за да представи новите си „зелени“ стремежи – всички доставки на енергия за компанията му да бъдат от зелени източници до 2030 г., а Amazon да стане въглеродо неутрална до 2040 г.

Милиардерът похвали Скаринг, определяйки го като „един от най-големите предприемачи, които някога съм срещал“ и се пошегува: „А сега, Робърт, къде са ми микробусите?“.

Скаринг изгражда две направление на своя бизнес – едното разчита на Amazon и се ангажира с изграждането на микробуси, докато другото залага на превозни средства, насочени към потребителските маси. Търговските автомобили ще осигурят на стартъпа стабилни приходи, докато пикапите и SUV-овете ще търсят приложение на масовия пазар на дребно, който е много по-чувствителен към икономическите условия.

Rivian и нейните инвеститори ясно показаха, че микробусите са с приоритет, докато пикапът по-скоро се възприема като шоу, привличащо вниманието на потребителите.

Най-непосредствената цел за Rivian е да достави 300 микробуса на Amazon до края на годината, според запознати с дискусиите източници. Първите 10 хил. броя трябва да бъдат получени от компанията на Безос до края на 2022 г. Пълната поръчка от 100 хил. микробуса се очаква да бъде реализирана до края на десетилетието.

Rivian1 Rivian1

През септември компанията се съсредоточи върху изграждането на Rivian Prime Van, докато производството на станалия особено популярен пикап R1Т е ограничено до малки количества.

Пикапът също така се сблъсква с множество забавяния поради коронавируса и недостига на компоненти.

Рос Гейл, колекционер на автомобили и собственик на бизнес в Ню Джърси, е направил предварителна поръчка за R1T още през ноември миналата година. Сега той е разочарован от липсата на обратна връзка от компанията по отношение на доставката.

Относно договора с Amazon анализатори от PitchBook прогнозират, че общата поръчка на Безос може да донесе повече от 4,5 млрд. долара приходи за Rivian и, което е по-важно, нови търговски клиенти.

„Тези поръчки са валидиращ сигнал за инвеститорите и ще помогнат на Rivian да доставя електрически микробуси и за други логистични компании“, смята Асад Хюсейн, старши анализатор в Pitchbook.

Rivian ще се опита да пусне едновременно три изцяло нови електрически превозни средства.

„Преминаването към производство на множество фронтове е предизвикателство за всеки автомобилен производител, да не говорим за такъв, на който тепърва му предстои да дебютира на пазара“, изтъква анализаторът на BloombergNEF Кори Кантър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още