Преходът на световната автомобилна индустрия към електрически превозни средства стимулира надпреварата за разширяване на операциите и пазарното присъствие сред производителите на батерии.
Продажбите на електромобили в глобален план се очаква да нараснат над 12 пъти до 31,1 млн. броя до 2030 г. и да представляват близо една трета от общите продажби на нови превозни средства, според изчисления на консултантската фирма Deloitte.
Automotive News Europe представя плановете на основните производители на батерии за електромобили в Азия, САЩ и Европа, от които до голяма степен зависи предлагането на този тип превозни средства.
Contemporary Amperex Technology
Към края на юни китайската компания Contemporary Amperex Technology (CATL) разполага с годишен капацитет за производство на батерии от 65,45 гигаватчаса (ГВтч) и с допълнителни 92,5 ГВтч, които са в процес на изграждане. Сред клиентите на световния лидер в индустрията по пазарен дял изпъкват имената на Volkswagen Group, General Motors, BMW и Daimler, както и на редица китайски автомобилни производители.
През август компанията обяви план за създаване на производствена база в Шанхай в близост до местната гигафабрика на Tesla, лидерът при електромобилите.
LG Energy Solution
Южнокорейският лидер очаква да разшири производствения си капацитет до 155 ГВтч до края на тази година и планира допълнително увеличение до 430 ГВтч до 2025 г. - което би могло да покрие търсенето на батерии за около 7,2 милиона електромобила.
Концернът планира да инвестира над 4,5 млрд. долара в този производството на батерии в САЩ до средата на десетилетието. Плановете включват два нови завода, изградени съвместно с General Motors в Охайо и Тенеси, което ще позволи на LGES да произвежда общо 70 ГВтч батерии в страната до 2024 г.
LGES вече разполага със завод в Мичиган с годишен производствен капацитет от 5 ГВтч.
В Китай, където компанията произвежда цилиндрични клетки за Tesla, тя е инвестирала около 5,7 трлн. вона (4,8 млрд. долара) и планира да добави към това още 1,5 трлн. вона.
Отделно, LGES инвестира 6,8 трлн. вона в Полша от 2016 г. насам, за да осигури годишен производствен капацитет от 70 ГВтч, като планът ѝ за страната включва още 2,5 трлн. вона инвестиции.
През юли LGES и автомобилният концерн Hyundai Motor Group заявиха, че ще инвестират 1,1 милиарда долара в изграждането на завод за батерии в Индонезия.
Panasonic
Японският разработчик Panasonic произвежда цилиндрични никел-кобалтови батерии в завода си в Невада, САЩ, както и в съоръжения в Япония. Почти цялата продукция е насочена към Tesla.
Компанията не разкрива своя производствен капацитет, но през май заяви, че се стреми да разшири операциите си в Невада до 35 ГВтч на фона на увеличеното търсене от страна на компанията на Илон Мъск.
Заводът в Невада, построен за 1,6 млрд. долара, е открит през 2014 г.
Panasonic планира да открие тестова линия в Япония тази година, за да произвежда нов вид цилиндрична батерия, проектирана от Tesla, като новата технология трябва да ограничи производствените разходи.
Компанията също така развива съвместно предприятие с Toyota Motor, създадено през февруари, Prime Planet Energy & Solutions, с фокус върху разработването на призматични батерии.
Компанията заяви, че обмисля изграждането на завод за батерии в Норвегия, за да се разшири в Европа, но все още не предоставя подробности по темата.
SK Innovation
Южнокорейският разработчик SK Innovation може да се похвали с общ годишен производствен капацитет от 40 ГВтч - 27 ГВтч в Китай, 7,5 ГВтч в Унгария и останалата част от Южна Корея.
Концернът планира да увеличи капацитета си повече от пет пъти до 220 ГВтч към 2025 г., като разширяването е насочено предимно към американския пазар.
SK изгражда два завода за батерии в Джорджия с общ годишен производствен капацитет от 21,5 ГВтч, които ще започнат производство в началото на 2022 г.
Със своя партньор Ford SK развива инвестиционен план на стойност 10,2 трлн. вона за изграждане на други три завода в САЩ с общ капацитет от 129 ГВтч, които ще могат да покрият търсенето на 2,2 млн. електромобила.
Samsung SDI
Звеното на Samsung Electronics разполага със заводи за батерии в Унгария, Китай и Южна Корея.
За момента компанията не разкрива подробности за своите инвестиции или за производствения капацитет.
През юли Ройтерс съобщи, че Samsung SDI, чиито клиенти са Ford и BMW, може да построи завод за клетки в САЩ.