fallback

Ръстът при продажбите на електромобили се ускорява навсякъде с изключение на САЩ

По-строгите регулации и правителствената помощ в Европа помагат на Стария континент да вземе преднина в електрификацията пред американската индустрия

08:13 | 10.08.21 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Убеждаването на американците да заменят своите любими бензинови джипове и пикапи с енергийно ефективни превозни средства е трудна задача в страна, в която опасенията около пробега представляват сериозна пречка, пише Fortune. 

Така че не е изненадващо, че президентът на САЩ Джо Байдън посегна към китайската карта миналата седмица с аргумента, че планът му за ускоряване на електрификацията в автомобилния сектор ще предотврати по-нататъшната загуба на позиции пред глобалните конкуренти.

Норвегия, където електромобилите се налагат с най-бързи темпове в световен план, не представлява заплаха за американската индустрия въпреки твърдението на комика Уил Фарел. 

И все пак данните показват, че Европа изпреварва значително САЩ, когато става въпрос за прехода към по-чисти автомобили, като например изцяло електрическите превозни средства или плъгин хибридите.

„Миналата година близо три четвърти от всички автомобили, продадени в Норвегия, и повече от половината от тези, продадени в Исландия, са били електрически“, пише Pew Research Center.

US

Според последните данни от европейската автомобилна индустрия делът на чистите електромобили нараства през първото полугодие до 7,6 % от пазара на нови автомобили, спрямо 4,3 % годината по-рано, докато този на плъгин хибридите се увеличава с 8,3 на сто спрямо едва 3,5% за същия период на 2020 г.

Налагането на електромобилите се превръща в ключов показател за измерване на напредъка в борбата срещу глобалното затопляне. В понеделник представители на ООН предупредиха, че доказателствата сочат „недвусмисленото“ антропоморфно влияние върху изменението на климата.

Благодарение на скандинавските потребители, които приемат с широки обятия технологията, темпът на растеж на сегмента в Европа достига 60% за периода 2016-2020 г. в сравнение с 36% за Китай и 17% за САЩ.

Ето защо General Motors полушеговито се прицели в норвежците с реклама на Super Bowl с холивудската звезда Уил Фарел, чиято съпруга е родом от съседна Швеция.

Us

Щедрите субсидии, строгите регулации и пътуванията на по-кратки разстояния подкрепят продажбите на електромобили в Европа.

С плана на Европейската комисия да бъдат забранени автомобилните с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. приблизително 3,2 млн. от общо 10,2 млн. електрически и плъгин хибридни автомобили, изградени и продадени до момента, вече се движат по европейските пътища, почти двойно повече спрямо този тип автомобили, налични в САЩ.

В същото време Китай разполага с 4,5 млн. електромобила, почти толкова, колкото имат Европа и САЩ взети заедно. Търсенето там е съсредоточено върху по-малките и евтини електрически превозни средства, като най-продаваният модел е Hongguang Mini на марката Wuling, чиято цена е около 4500 долара.

Миналата седмица администрацията на Байдън се отказа от регулациите на бившия президент Доналд Тръмп, за да предложи по-строги цели за ефективност на горивата за новите автомобили за справяне с изменението на климата. Като част от плана, тя предлага цел, подкрепена от автомобилните производители GM, Ford и Stellantis, за повишаване на дела на електромобилите на 50% до 2030 г.

„В момента Китай води в надпреварата. Това е един от най-големите и най-бързоразвиващи се пазари за електромобили“, изтъква Байдън пред медиите миналата седмица. „Останалият свят върви напред, просто трябва да се забързаме“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:50 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още