Убеждаването на американците да заменят своите любими бензинови джипове и пикапи с енергийно ефективни превозни средства е трудна задача в страна, в която опасенията около пробега представляват сериозна пречка, пише Fortune.
Така че не е изненадващо, че президентът на САЩ Джо Байдън посегна към китайската карта миналата седмица с аргумента, че планът му за ускоряване на електрификацията в автомобилния сектор ще предотврати по-нататъшната загуба на позиции пред глобалните конкуренти.
Норвегия, където електромобилите се налагат с най-бързи темпове в световен план, не представлява заплаха за американската индустрия въпреки твърдението на комика Уил Фарел.
И все пак данните показват, че Европа изпреварва значително САЩ, когато става въпрос за прехода към по-чисти автомобили, като например изцяло електрическите превозни средства или плъгин хибридите.
„Миналата година близо три четвърти от всички автомобили, продадени в Норвегия, и повече от половината от тези, продадени в Исландия, са били електрически“, пише Pew Research Center.
US
Според последните данни от европейската автомобилна индустрия делът на чистите електромобили нараства през първото полугодие до 7,6 % от пазара на нови автомобили, спрямо 4,3 % годината по-рано, докато този на плъгин хибридите се увеличава с 8,3 на сто спрямо едва 3,5% за същия период на 2020 г.
Налагането на електромобилите се превръща в ключов показател за измерване на напредъка в борбата срещу глобалното затопляне. В понеделник представители на ООН предупредиха, че доказателствата сочат „недвусмисленото“ антропоморфно влияние върху изменението на климата.
Благодарение на скандинавските потребители, които приемат с широки обятия технологията, темпът на растеж на сегмента в Европа достига 60% за периода 2016-2020 г. в сравнение с 36% за Китай и 17% за САЩ.
Ето защо General Motors полушеговито се прицели в норвежците с реклама на Super Bowl с холивудската звезда Уил Фарел, чиято съпруга е родом от съседна Швеция.
Us
Щедрите субсидии, строгите регулации и пътуванията на по-кратки разстояния подкрепят продажбите на електромобили в Европа.
С плана на Европейската комисия да бъдат забранени автомобилните с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. приблизително 3,2 млн. от общо 10,2 млн. електрически и плъгин хибридни автомобили, изградени и продадени до момента, вече се движат по европейските пътища, почти двойно повече спрямо този тип автомобили, налични в САЩ.
В същото време Китай разполага с 4,5 млн. електромобила, почти толкова, колкото имат Европа и САЩ взети заедно. Търсенето там е съсредоточено върху по-малките и евтини електрически превозни средства, като най-продаваният модел е Hongguang Mini на марката Wuling, чиято цена е около 4500 долара.
Миналата седмица администрацията на Байдън се отказа от регулациите на бившия президент Доналд Тръмп, за да предложи по-строги цели за ефективност на горивата за новите автомобили за справяне с изменението на климата. Като част от плана, тя предлага цел, подкрепена от автомобилните производители GM, Ford и Stellantis, за повишаване на дела на електромобилите на 50% до 2030 г.
„В момента Китай води в надпреварата. Това е един от най-големите и най-бързоразвиващи се пазари за електромобили“, изтъква Байдън пред медиите миналата седмица. „Останалият свят върви напред, просто трябва да се забързаме“, добавя той.
преди 3 години нас нема и да ни има никога в тая класация, за твое безпокойство с разстройство и за благото на народа може би, защото и без тва тока е скочил двойно за разлика от горивата ..... ама тия дребни алабалистики че токот скочил двойно за тая година и десеторно за 20г. на тебе и останалите зелени глyпayци не им праят вЧепетление нал тъй ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години а според мен японците понеже са индустриална страна, не са *** като нашите папагали и могат да виждат напред в бъдещето отвърд пропагандните глупости на Зелените кхмери и Тиквесторо, са преценили че с тия батерийки където няма нищо зелено просто няма да стане раотата .... Пак повтарям че това е преценка на индустриална страна която няма друг избор, ако Япония зеленяса, то тя трябва да умре, а те не мислят да ***, за сметка на тва Гейропaa ще мре ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Според мен причините са 2 - много инвестираха в хибридите и са наясно, че ел.колите няма да навлязат масово дори след 10г. и едва ли ще минат 30% от пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Най голямо впечатление прави Япония. Защо в тази високотехнологична индустриална страна която е на светлинни години по напред спрямо другите държави в много отношения няма интерес към електрическите коли? Нито ги произвеждат, нито ги купуват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хах ... нас ни нема у класацията ... но факт , по-късите разстояния в ЕС и по-малкото каране , изобилието на електрически ток , спомагат доста за бързото разпространение на електричките . постоянното говорене за климата , зелените технологии , устойчива консумация , оказват своето влияние . не случайно ЕС е най-доброто място за живеене в света ... дядя вова , тук е редно да вметнеш забележка за безаналоговите ядрени *** технологии , че има-няма месец вече без да са изпускали радияция отнякъде ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар