С отшумяването на пандемията от коронавирус повечето хора вече са готови да се върнат към нормалния начин на живот, което се отразява върху продажбите на автомобили. Само във Великобритания се забелязва осемкратно увеличение на продажбите в автомобилния сектор през май. Данните обаче са с 13% по-ниски от средната стойност за май от последните десет години и показва един устойчив преход към услугите за мобилност, жизненоважен фактор при обществения транспорт, пише Automotive World.
Автомобилната индустрия в момента се опитва да балансира между проблемите с веригите на доставка и по-строгите регулации относно въглеродните емисии. Недостигът на чипове води до повишаване на цените на превозните средства. В същото време появата на хибридната работа доведе до намаляване на търсенето на автомобили заради спада при пътуванията.
Всичко това илюстрира една картина на трансформация от личен автомобил към алтернативни видове услуги за транспорт.
Въпреки че автомобилите ще останат по пътищата в градските зони, които не разполагат с нужната инфраструктура, алтернативният транспорт продължава да набира популярност в градовете, следвайки първата вълна от услуги за споделено пътуване и споделено превозно средство от началото на века.
Изследване на R/GA относно бъдещето на мобилността показва, че броят на членовете на схемите за споделена мобилност се очаква да нарасне до 38 милиона броя в световен мащаб до 2025 г. и че само потребителите на услуги за таксиметрови превози и таксита са нараснали до 1,4 млрд.
Следователно се очаква глобалните приходи от услуги за мобилност да нараснат до 1,298 трлн. долара до 2024 г. от 616,1 млрд. долара през 2020 г.
Мобилността вече не се определя като достъп до един вид транспорт. Тя се дефинира като възможност за осигуряване на свобода на избор за хората да използват различни видове транспорт.
Появата на мобилност като услуга, където се включват придвижване с кола, споделяне на кола, споделяне на скутери и споделяне на велосипеди, изиграва огромна роля в стимулирането на тази промяна, премахвайки неефективните разходи лични превозни средства, осигурявайки транспорт от врата до врата и персонализирани опции, които да отговарят на променящите се потребности.
Тези услуги за момента намират по-широко приложение в САЩ, но проучването на R/GA установява, че над една трета (37%) от британските потребители смятат, че ще разчитат предимно на услуги за мобилност през следващото десетилетие, като обмислят да се откажат от личния си автомобил.
Доверието е основният фактор в процеса на вземане на решения при потребителите, като 95% от респондентите във Великобритания посочват, че репутацията на компанията има най-голямо значение, когато решават коя услуга да използват.
Следователно компаниите, които влизат или искат да влязат в пространството на тези услуги, трябва да обмислят да насочат вниманието си към изграждане на репутация.
Суперприложенията влизат в надпреварата
Интегрираната екосистема също играе огромна роля в процеса на вземане на решения, като три четвърти от потребителите в Обединеното кралство смятат, че достъпът до множество услуги в една платформа е важен за тях при вземането на решение да използват услугите за мобилност. Затова компаниите трябва да се опитат да се стремят да улеснят безпроблемната интеграция и достъпа до други услуги в рамките на съществуващия потребителски опит.
Те могат да черпят вдъхновение от суперприложенията в Китай, където всички услуги на една компания или различни компании са събрани в едно приложение. Grab, южноазиатска таксиметрова компания, е чудесен пример за такъв бизнес, който се възползва от това; потребителите на приложението имат достъп до заеми и застраховки, услуги за доставка на храна. Индонезийската Gojek в същото време предлага 30 услуги на своите клиенти в едно приложение.
Производителите на автомобили също имат огромен потенциал за развитие в тази сфера. Например, ако Cadillac позволи на клиентите си да наемат кола, да поръчат части, да резервират услуга от едно приложение, това би създало безпроблемно изживяване за клиентската база, изграждайки лоялност и разпознаваемост за марката.
Акцентът върху изграждането на доверие към марката, потребителското изживяване и екосистемата представлява реална възможност да се стимулира прехода от личен автомобил към алтернативна мобилност.
преди 3 години Явно с тази статия някой иска да си пробутва юберските апове . От 30 години не съм се качвал на такси и от 40 - на трамвай , и нямам намерение да го правя . Само два-три пъти на рейс и веднъж на метро . Сменил съм 15 лични коли и неизвестен брой служебни . Така че за мен Личният автомобил - с или без нает шофьор, е без алтернатива . Очаквам с нетърпение появата на масови Летящи Коли, за да се снабдя с такава - това ми е мечтата , но като гледам какви дървета се рекламират като прототипи , не очаквам да е скоро . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години в много по далечно бъдеще ще изчезне тази нужда... поне в големите градове... ако има конкуренция на спарк.. цената ще падне, а ако продължаваме да се гъчим в големите градове и паркинга ще ти стане златен... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години какви зоологически градини , некой ще се поти па за теб ... като в матрицата , приспан и на системи и ще висиш некъде на ченгел ... :))) ... сигурен ли си , че не си в некое подземие на носилка както в repo men ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ще изчезне нуждата, като направят зоологическите градини където стадото ще има всичко необходимо на 20 мин разстояние. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Доста повърхностна статия. Едно приложение и хоп - вече няма нужда от лични коли, така ли? Това е смешно. И сега има приложение на Спарк за ел.колите и какво, да не би личните да изчезнаха? Да, цената да наемеш от Спарк е все едно да ползваш такси, но при таксито го няма неудобството от намиране и оставяне. Да, в бъдещето ще има супер развит (ефективен) обществен транспорт, велосипеди, ел.велосипеди и тротинетки и тн., но това няма да изтрие личните автомобили. И сега има разни, които обясняват колко хубаво било да вземеш под наем кола и някой друг да се грижи за нея, само дето пропускат факта колко СКЪПА е тая услуга. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тия статии не важат у нас, 90% от хората предпочитат да карат на свален прозорец, в дъртото си бе ем ве, докато дишат изпаренията на останалите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар