Производителите на автомобили вероятно ще отчетат забавяне на темповете на продажби в САЩ през последните месеци, тъй като в шоурумите на дилърите липсва инвентар въпреки засиления интерес от страна на купувачите, пише The Wall Street Journal.
Анализаторите очакват продажбите на нови автомобили от юни да започнат да спадат на фона на засилващото се търсене от страна на потребителите, стимулирано от натрупаните спестявания и почти замразеното търсене по време на първите национални блокади заради пандемията от коронавирус през 2020 г.
За продавачите става все по-трудно да отговорят на това силно търсене поради липсата на инвентар, причинена от недостига на полупроводници в глобален план, който помрачава вече от няколко месеца производството на автомобилните производители.
„Не разполагаме с достатъчно коли, с които да работим“, споделя Джо Шейкър, собственик на компанията Shaker Automotive Group, която продава автомобили от редица марки в американските щати Кънектикът и Масачузетс.
Продажбите на нови превозни средства в САЩ през първата половина на годината се очаква да достигнат около 8,3 млн. броя, според прогноза на JD Power, което представлява 32-процентно увеличение спрямо същия период година по-рано и увеличение с близо 1% спрямо първата половина на 2019 .
Темпът на продажбите обаче се забавя значително в края на второто тримесечие, като се движи под годишния темп на продажба от 16 милиона автомобила, изчислява J.D. Power.
Анализаторите приписват забавянето на свиващия се инвентар при дилърите. Те започват юни с около 1,5 милиона превозни средства, които са в шоурумите или пътуват натам, което представлява спад от 42% спрямо същото време на 2020 г., както и понижение от 23% в сравнение с началото на май.
В същото време средната продажна цена за ново превозно средство преминава границата от 40 000 долара през юни, според оценка на J.D. Power.
„Намираме се в истинска криза на доставките от около юни миналата година“, изтъква Тайсън Джомини, автомобилен анализатор в J.D. Power. „В същото време имаме много, много силно търсене при някои от най-богатите потребители“, добавя той.
Докато спестяванията на много от американските домакинства нараснаха през миналата година на фона на блокадите и федералните помощи, лихвените проценти остават на рекордно ниски нива, а цените на употребяваните автомобили се увеличават, което тласка потребителите към покупка на нови превозни средства.
Необичайната динамика на пазара – дилъри без инвентар, нетърпеливи купувачи и примамливи цени - се очаква да продължи поне до края на годината, твърдят анализатори. Въпреки динамиката, много производители и дилъри отчитат рекордни печалби през последните месеци, подкрепени от по-високите цени и по-ниските разходи.
Боб Картър, шеф на продажбите на Toyota Motor Corp. в Северна Америка, заяви, че силното доверие на потребителите е помогнало на компанията да отчете най-силното си начало на годината, въпреки че се е налагало да решава множество проблеми с веригите на доставка.
Toyota обикновено разполага с около 330 000 автомобила модел Toyota и Lexus в американските си представителства през юни. Очаква се дилърите да приключат месеца с около 70 000 превозни средства, изтъква Картър.
Кърт Макнийл, вицепрезидент на General Motors Co. по продажбите в САЩ, заяви, че дилърите на концерна разполагат със запаси от големи SUV автомобили за около седмица, докато обичайно техният инвентар стига за до три месеца.
Според него GM очаква дефицитът на полупроводниците да бъде облекчен, но не вижда ситуацията при дилърите да се подобри значително преди края на годината.
преди 3 години Инвентар, сериозно? Къде е инвентар, къде inventory... отговор Сигнализирай за неуместен коментар