Стойността на поддръжката на електрическо превозно средство е въпрос, който се обсъжда от години. Но рационалността не винаги е присъща за хората, дори когато става въпрос за основна покупка. Ако си купите къща, която да е по-далеч от вашето работно място, значително по-евтина от такава, която е близо до вашата работа, транспортът в крайна сметка може да компенсира в дългосрочен план по-ниската цена на имота. Хората, които разглеждат възможността да закупят нов автомобил, често избягват електрическите коли след кракът поглед към цената на превозните средства с батерии като не взимат предвид икономиите, които съпътстват подобна покупка, пише Clean Technica.
Една от причините експлоатационните разходи при електромобилите да са по-ниски е по-голямата ефективност на тези автомобили и по-малкото съставни компоненти.
Характерната за автомобилите с двигатели с вътрешно горене поддръжка отпада при електрическите коли, тъй като вторите имат много по-опростена структура. Ново проучване на Службата за научна и технологична информация към Министерството на енергетиката на САЩ потвърждава това.
електромобили1
„Очакваните разходи за планова поддръжка на лекотоварен електрически автомобил с батерия (BEV) възлизат на 6,1 цента за миля, докато поддръжката при конвенционално превозно средство с двигател с вътрешно горене възлиза на 10,1 цента за миля“, се изтъква в проучването.
Службата констатира, че при изцяло електрическите коли липсва двигателно масло, ангренажен ремък, кислороден датчик, свещи и други компоненти, които подлежат на поддръжка и подмяна. При хибридните автомобили и плъгин хибридите разходите до известна степен се препокриват с тези на конвенционалните коли и чистите електромобили, като при тях се спестяват пари за поддръжка на спирачната система.
електромобили2
В доклада се посочва, че при сравнението на разходите между различните видове превозни средства трябва да се вземат предвид всички разходи, свързани както с покупката, така и с експлоатацията на автомобила.
При изчислението на разходите на малките SUV модели с различни видове задвижване, хибридните автомобили отчитат най-ниски разходи, следвани от бензиновите двигатели, водородните коли и плъгин хибридите. Изцяло електрическите автомобили с батерии са последни заради все още високите цени за закупуване, като по-ниските експлоатационни разходи не успяват да компенсират високата цена. Все още скъпите батерии също не позволяват на разходите при електрическите превозни средства да бъдат понижени допълнително.
преди 1 година Добър ден съм Саманта Грей:Имате ли нужда от помощ, за да върнете бившия си приятел или приятелка, помощ, за да накарате съпруга или съпругата ви да ви обичат сами? Свържете се с д-р Огунделе. Този човек е честен магьосник, който върна съпруга ми за мен в рамките на 24 часа. Съпругът ми изневеряваше с друга жена и отношението му се промени, но д-р Огунделе го върна за мен. Свържете се с него в WhatsApp, Telegram или Viber Chat: +27638836445. В Instagram: dr.ogundele1. Той върна съпруга ми, как ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години На мен електромобилът ми е мечта вече 15г, но освен цената, пробегът и големината на автомобила все още е сериозен проблем. За поддръжката хубаво ама като окапе батерията и трябва да я смениш и става ... сложно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години всека безполезна вещ, в която инвестираш ти е БЕЗБОЖНО СКЪПА ЗА ПОДДРЪЖКА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години съмнявам се , че нещо за физически лица ще отпуснат , щото нема кинти . по-скоро за общинските фирми ще направят евала и за министерските автомобилни паркове . в софето гледам вече се търкалят из градинките няколко електрокарчета по чистотата , от тези дето се сглобяват в пловдив ... наште електрички се движат по европейските пътища , някои не са и произведени още ... ние имаме доста да гониме стандарт , поне 15 години , докато стигнем водещ пазар за първа регистрация да са покупките на нови коли , а не втората употреба ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години няма да има 1 и 2 на беляНЕ , ти за 3 и 4 говориш ... :))) ... евентуално ще има модулен 7 в козлодуй ... виж по-скоро ще построят голям вятърен парк в черно море около шабла , отколкото нова ядрена централа ... откъсваме се от мечешката прегръдка бавно и необратимо таварищЪ ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Тази идея е равносилна по тъпота на плоския данък от 10%. Викаш държавата да взима от тези, които нямат пари и за "Жигула", за да дава на разни меки китки с бради, които искат да си купят нов електрокар, с който да ходят по "Шишман". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години До пълния колапс на енергетиката! Ако не пуснем 3 и 4 блок на АЕЦ, само ще охлаждаме супата с тия модерни играчки! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Държавата е хубаво да пусне съфинансиране 10 000лв при купуване на нов ел. мобил на цена над 30 000лв. за период - 2 години или докато се достигне някакъв целеви процент от колите по пътищата - 2% например. От там нататък процеса ще се саморазвива много по-бързо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар