Твърдотелните батерии са тип литиево-йонни батерии, но се различават по ключови аспекти. Вместо запалима течност те съдържат тънки слоеве твърди електролити, през които йоните се движат. Електролитите работят и като сепаратор в батерията, ключов компонент, който намалява риска от късо съединение.
Тъй като твърдотелните батерии имат по-голяма енергийна плътност, техните размер и тегло са по-малки от конвенционалните, което позволява на производителите на автомобили да разширят обхвата на своите превозни средства или да предоставят по-малки и по-евтини батерии за същия пробег. Тези батерии могат да се презареждат по-бързо, тъй като не е необходимо да се отчита рискът от генериране на топлина от зареждане с висока мощност.
батерии2
Volkswagen обяви, че батериите на QuantumScape ще осигурят до около 30% по-голям пробег, като времето за зареждане на батерията до 80% ще бъде съкратено до 12 минути, около половината от времето, необходими за зареждането на най-бързите литиево-йонни батерии с течен електролит.
Стремежът на производителите на автомобили към по-ниска цена и висока производителност на батериите се превръща в "основна компетентност на техния бизнес занапред, точно както двигателите и трансмисиите правят това в миналото", посочва Сам Абуелсамид, старши анализатор в американската изследователска компания Guidehouse Insights.
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск запази мълчание относно твърдотелните батерии, но изрази предположение, че компанията му се притеснява относно наличието на никел в състава на настоящите литиево-йонни батерии.
Toyota цели да изгради батерия от следващо поколение в продължение на повече от десетилетие. Концернът се зарече по време на представянето на своите тримесечни финансови данни на 12 май, че ще продаде 8 милиона електрифицирани автомобила годишно през 2030 г., като тук се включват както електромобилите с батерии, така и водородните превозни средства.
батерии3
През април 2020 г. Toyota създаде Prime Planet Energy & Solutions, съвместно предприятие с Panasonic за разработване на автомобилни батерии, с акцент върху твърдотелните батерии.
Toyota обаче предупреди, че е изправена пред предизвикателства. "Техническите препятствия все още са големи", изтъква Масахико Маеда, главен технологичен директор в Toyota. "В момента разработваме материали, които могат да отговорят на изискванията за безопасност и издръжливост", добавя той.
Honda, под ръководството на новия изпълнителен директор Тошихиро Мибе, също засилва изследванията си върху твърдотелните батерии. През април Мибе заяви, че компанията ще започне демонстрационна линия през тази финансова година и ще има за цел да осигури твърдотелни батерии за новите си модели през втората половина на десетилетието.
Конкурентът Nissan също се стреми да продава превозни средства, оборудвани със следващото поколение батерии в към края на това десетилетие.
По данни на Techno System Research Китай и Южна Корея представляват над 70% от пазара за батерии за автомобили през 2020 г. Само CATL притежава 26-процентен дял, докато LG Chem държи 23% Японската Panasonic, която произвежда батерии за Tesla, е единственият представител на островната страна в Топ 7, ярък контраст с 2013 г. когато Япония държи 50% от пазара.
Япония е най-големият пазар в света на електрифицирани автомобили. Но терминът тук се отнася най-вече до хибридите. Чистите електромобили през 2019 г. представляват едва 2% от японския пазар. Това отчасти се дължи на производителите на автомобили като Toyota, които остават пионери по отношение на хибридната технология.
преди 3 години ...исках да кажа, "10+ пъти по-малък човешки ресурс". Дори свръхнапрежение на силите, може да им докара по-добри показатели само в относителен план. В абсолютен план, обаче, РАЗМЕРЪТ ВИНАГИ ИМА ЗНАЧЕНИЕ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "Могат ли Япония и Toyota да спечелят надпреварата при твърдотелните батерии?"Защо да не могат? За Пробива, съм съгласен. До тук-добре. Ала нямат физическия потенциал да се конкурират дор "само" с Китай. Суровини? Квалифицирана работна ръка? Автоматизация? @0+ пъти по-малък човешки ресурс и 20+ -суровинен, това звучи почти като присъда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар