Работните места
Преходът към електрическа мобилност ще разтърси и работните места, тъй като по-слабата трудоемкост на производството на електромобили може да застраши много от сегашните позиции. Работническите синдикати в GM също се сблъскват с конкуренцията в лицето на непрофесионалното производство на Tesla във Фримонт и по-евтината работна сила в Тексас и Невада. Производството на електромобили процъфтява в южните щати като Калифорния, Невада, Аризона, Ню Мексико, Юта и Тексас.
Работната сила на Детройт ще бъде подкрепена от плана на президента Байдън, според който електрификацията на държавния автопарк разчита на труда на профсъюзите и на материалите, добити и обработени в САЩ.
Но конкуренцията за потребителския пазар ще бъде ожесточена.
Дилъри и бензиностанции
Дилърите също са застрашени, тъй като електромобилите по-рядко се развалят, което нарушава разчитащите на сервиза и поддръжката бизнес модели. Подобно е положението и с бензиностанциите. Макар този сектор да може да се адаптира към трансформацията на индустрията, редица алтернативи, като зарядната мрежа на Tesla, показват, че нещата могат да се развият зле за бензиностанциите.
Все повече оператори на зарядни станции, както и компании, предлагащи иновативни решения в сферата на зареждането, разглеждат варианти за набиране на средства, което може да помогне на традиционните автомобилни производители да сформират нови партньорства или да инвестират в придобивания.
По стъпките на Китай и ЕС
Планът на Джо Байдън представлява смела стратегия в подкрепа на електромобилите, но САЩ все още изостават от конкуренти като Китай и Европейския съюз (ЕС), където индустрията на електрическите превозни средства се развива по-бързо, както и самите пазари.
GM
Както Китай, така и ЕС направиха значителни инвестиции в зарядна инфраструктура като същевременно привлякоха потребителите със субсидии за покупка. В САЩ тези субсидии са ограничени само в рамките на първите 200 хил. произведени електрически превозни средства на даден концерн, като това се отнася и за Tesla.
В същото време китайските стартъпи и европейските компании продължават да бъдат подкрепяни от правителствата и вече доминират при продажбите на своите родни пазари.
Докато това се случва, пазарният дял на Tesla в Европа започна да се свива за сметка на компании като Volkswagen, Renault и Stellantis. Американският концерн обяви наскоро, че ще ограничи разширяването на производството си в Китай заради американските мита, което допълнително забавя развитието му в глобален план.
Съкращения на разходите
GM ограничи своите разходи, като продаде на търг своите нерентабилни звена в Европа, Русия и Индия. Компанията също така опрости процеса по снабдяване с части до десет страни вместо двадесет и пет.
Налагането на допълнителен контрол върху доставките на суровини и компоненти на GM отразява желанието на Вашингтон да засили местната индустрия и да заздрави критичните вериги на доставка, включително на минералите, необходими за производството на батерии за електромобили.