За втори пореден месец Volkswagen Golf не е най-продаваният автомобил на европейския пазар през февруари. Моделът на германският концерн е изпреварен от Peugeot 208 и 2008. В същото време кросоувърите регистрират впечатляващ ръст на пазарния си дял при регистрациите на нови автомобили, като вече представляват почти половината от пазара, сочат данни на JATO Dynamics.
По отношение на дела на електрическите превозни средства от общите продажби на автомобилните концерни в Европа през февруари лидер е американския производител Tesla Inc. със 100-процентен дял на електромобилите.
Компанията на Илон Мъск е следвана от Geely, където електромобилите представляват 45%. На трето място е Jaguar Land Rover с 31%, която изпреварва германският производител на луксозни автомобили Daimler (27%). На пето място застава BMW с 24%, следвана от южнокорейската Hyundai с 16 на сто. На седма позиция е алиансът Renault-Nissan с 12%. Най-големият производител на автомобили в Европа и втори в света за 2020 г. Volkswagen е едва осми с 11%. Новосформираната след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Stellantis е девета с 9%. Вторият по големина на пазарния дял концерн в САЩ Ford е десети с 5,7%, следван от Honda с 3,7%. Последните позиции принадлежат също на японските концерни – Toyota е на дванадесето място с 3,6%, докато Mazda, Subaru и Suzuki са поставени на последните три места с дял на електромобилите съответно от 3,3%, 0,9 на сто и 0%.
JATO
Електрически и плъгин хибридни модели
Лидер при продажбите на изцяло електрически автомобили остава Tesla Model 3 с продадени 5405 превозни средства. Втори е VW ID.3 с 3557 автомобила, следван от Renault Zoe (3547), Peugeot 208 (3047), Kia Niro (2642), VW Up (2541), Hyundai Kona (2496), Fiat 500 (2153), Smart Fortwo (2012) и Peugeot 2008 (1992).
Най-голям ръст в продажбите тук отчита Smart Fortwo – 113%, следван от Kia Niro (+72%), и VW Up (+68%).
При плъгин хибридите лидер е Volvo XC40 с продадени 3479 превозни средства. Моделът е следван от Peugeot 3008 (2564), Renault Captur (2522), BMW X1 (2516), BMW 3-Series (2473), Volvo XC60 (2237), VW Golf (2158), Ford Kuga (2026) и VW Passat (1481).
Най-значимо увеличение в регистрациите отчита VW Golf – 542%, следван от Ford Kuga (+486%), Volvo XC40 (+323%) и Peugeot 3008 (+120%).
JATO2
Регистрациите на нови пътнически превозни средства в Европа (Европейски съюз, Европейската асоциация за свободна търговия – ЕАСТ, и Великобритания) отново се свиха през февруари, като продажбите на нови автомобили намаляха с 20% за месеца и с 23% за първите два месеца на годината.
Автомобилите с ниски нива на емисии представляват близо 14 % от общите продажби, като при сегментите кросоувърите също продължават да увеличава популярността си, отчитайки 44-процента ръст на регистрациите.
Съревнование при моделите и класовете
Peugeot 208 беше най-продаваният автомобил сред всички модели в Европа през февруари 2021 г., следван от Peugeot 2008 и Volkswagen Golf. Продажбите на Peugeot 208 достигат 18 375 броя през февруари, докато тези на Peugeot 2008 и Volkswagen Golf възлизат съответно на 17 120 броя и 16 185 броя. След тях се нареждат Toyota Yaris (15 467) Fiat Panda (15 400), Renault Clio (15 349), Citroen C3 (15 281) Opel Corsa (14 615), Skoda Octavia (14 554) и VW T-Roc (13 829).
JATO3
При класовете остава най-популярен този на кросоувърите, чийто дял от общите продажби през февруари достига 43,6%. Тук най-продавани са моделите Peugeot 2008, VW T-Roc и VW Tiguan. Следва семейството на субкомпактните автомобили с дял от 18,9%. Лидери в този клас са Peugeot 208, Toyota Yaris и Renault Clio. Трети е сегментът на компактните превозни средства с дял от 15,5%, където лидер е VW Golf.
JATO4
На четвърто място се нареждат градските коли с дял от общите продажби в размер на 7,5%. Най-популярните модели тук са Fiat Panda, Fiat 500 и Toyota Aygo.
Средноголемите автомобили представляват 6% от общите продажби, като лидер тук е BMW 3. Класът на микробусите отчита дял от 3,3%. Най-малък дял отчитат спортните и луксозните коли – съответно 0,5% и 0,3 на сто.
JATO очаква увеличение на регистрациите през март 2021 г., особено в сравнение с март 2020 г., когато европейската автомобилна индустрия преживя най-големия спад при продажбите за последните 38 години.