IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Общо 2,5 трлн. долара ще струва на инвеститорите преходът към електромобили

Политическата подкрепа за индустрията допълнително засилва търсенето на електрически превозни средства

08:12 | 01.04.21 г. 5
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;SeongJoon Cho/Bloomberg</em></p>

Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Тази година започна с обявяването на редица смели ангажименти от страна на автомобилните производители за електрифициране на техните продукти, обещавайки милиарди долари инвестиции в екологизирането на продуктовото портфолио.

Според изследвания на ComprarAcciones само през януари са били регистрирани сделки за финансиране в индустрията на електромобилите в размер на 6,45 млрд. долара. Тук се включват сливания с компании със специално предназначение (SPAC), първични публични предлагания (IPO) и придобивания. 

2020 г. постави началото на нова тенденция при компаниите за електрически превозни средства, като много от тях избраха да се листнат на борсата чрез сливане със SPAC дружества. Сред тези концерни личат имената на Nikola, Hyliion Holdings, Fisker, Lordstown Motors и QuantumScape.

Въз основа на прогнозата на американския кредитор Bank of America, преходът към пълна електрификация на автомобилната индустрия може да струва над 2,5 трлн. долара глобални инвестиции през следващото десетилетие.

През януари 2021 г. операторът на зарядни станции за електромобили EVgo обяви, че ще се слее със SPAC дружеството Climate Change Crises. Според условията на сделката, която трябва да приключи през второто тримесечие на годината, EVgo ще получи 575 млн. долара от сливането. Сливането ще оцени стартъпа на 2,6 млрд. долара.

Производителят на електрически автобуси Proterra също обяви сливане със SPAC компания - ArcLight Clean Transition Corp. Сделката трябва да осигури на Proterra 825 млн. долара, а стойността на предприятието ще достигне 1,6 млрд. долара, след като сливането приключи през първата половина на 2021 г.

SPAC SPAC

Междувременно производителят на клетки за батерии за електромобили FREYR обяви, че планира сливане с Alussa Energy Acquisition Corp., друга SAPC компания. Това ще осигури на стартъпа 850 млн. долара приходи, като обединеното предприятие ще бъде оценено на 1,4 млрд. долара.

През февруари компанията Volta Industries, също оператор на зарядни станции, обяви сливане с Tortoise Acquisition Corp II. Новото предприятие ще бъде оценено на 2 млрд. долара.

Xos, производител на електрически камиони, сключи сделка за сливане с NextGen Acquisition Corp. по-късно същия месец.

Производителят на батерии Microvast от своя страна се договори да се слее с Tuscan Holdings, още едно SPAC предприятие, като оценката на обединеното дружество ще достигне около 3 млрд. долара.

Засиленият интерес към SPAC компании и увеличаването на капитала не е изненада с оглед на прогнозите за търсенето на електромобили. В САЩ президентът Джо Байдън се застъпи за стимулирането на индустрията, обявявайки своя план за подмяна на всички автомобили с двигатели с вътрешно горене от федералния автопарк с електрически. Това са общо 645 047 превозни средства. От друга страна, властите в Шанхай планират да увеличат дела на електромобилите до 50% от всички покупки на нови превозни средства до 2025 г.

SPAC SPAC

Глобалният пазар на електромобили ще нарасне с 10,6% до 236 млрд. долара до 2027 г.

Според консултантската компания Blastpoint САЩ отчитат 30-процентно увеличение на продажбите на електрически автомобили през 2020 г. През 2021 г. се очаква продажбите да нараснат със 71%.

Глобалният пазар на електрически превозни средства се оценява на 121,8 млрд. долара през 2020 г. Очаква се той да нарасне с 10,6% за периода между 2021 и 2027 г., до около 236,3 млрд. долара.

Според ComprarAcciones общо 145 SPAC компании са успели да наберат 44,5 млрд. долара от началото на годината до средата на февруари срещу 21,7 млрд. долара от 55 традиционни IPO-та. По данни на SAPC Insider средният размер на една сделка с такава компания възлиза на 307 млн. долара.

SPAC SPAC

През 2020 г. са били осъществени общо 248 първични публични предлагания на SPAC дружества, от които са били набрани 83 млрд. долара, или шест пъти повече от финансирането през 2019 г.

В същото време скоростта, с която възникват подобни компании, е по-висока от темпа, с който успяват да намерят цел за сливане. Към момента едва 43 дружества от общо 145 са обявили своите цели за обединяване с друга компания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 2 rate down comment 0
Hahoto2
преди 3 години
Кефа на зеените цена няма! Енергийният преход се превръща в опасност за цяла Германия Федералната сметна палата предупреждава: Ако нещата продължат по този начин, Германия е в опасност. Разходите са извън контрол - и има заплаха от недостиг на електричество. https://***.welt.de/wirtschaft/article229449033/Energieversorgung-Bundesrechnungshof-warnt-vor-Stromluecke.html?mc_cid=64a4535f40&mc_eid=cac62003f9
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
michaelis23
преди 3 години
ако ти прай впечатление, ама то явно не ти прай така кат те гледам навремето като са прайли хората тая ми ти влакова линия как са мислели според теби дали ше стигнат по бърже на конь с дилижанс от Юта до Вирджиния или с онова там дет пуши и не спира щот не се уморява ?? Сега хората в Европа защо не купуват тия електрички еее, всички са нвкви балъци, а само вие сте светнати или нещо ?! С електрокара ако стигнеш от Варна до София без зареждане поне 3 пъти евала и кое е по бързия вариант без зареждане или с 3 пъти зареждане ? За батерийките, рециклажа и разклонителите от панелките спуснати надоле към Теслите вече сме говорили не еднаж и дваж особено как всичко като е на ток и няма да има централи от де да го вземеш тоз ток тва е върха на сладоледа плюс "Глобалното Затопляне" в Тексас го видехме и там с тия ВЕИ нали ??Така са Зелеф представяте няква нова концепция с нещо друго различно от кола с батерия на тоци и ше ви се вържа на въдицата ок ? Айде до следващия път ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 0
michaelis23
преди 3 години
Идеята за парната машина мое да идва и от цар Соломон или Хан Аспарух, но англичаните джанъм. С чий пари ли ? ми то не се е променило от Вавилон ее с парите на балъците и робския труд с чий пари инак ще да е ? Аз там инвеститори не виждам, а ти ? https://bg.wikipedia.org/wiki/Първа_трансконтинентална_железницаФедерално правителство т.е. Федерацията т.е. хората т.е. плебса не един човек Илон Мъск както сега е представител на малка група от глобалисти.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
zelka007
преди 3 години
мише идеята за парната машина идва от херон , древногръцки математик и физик живял в александрия , египет , един век преди новата ера . има доста книги написани по пневматика , работил е много по водните часовници , вятърни машини ... тогава такива неща са се финансирали с данъците ... :)))дени папен , французин , учил фър франция , работи там известно време в университет с лабниц и се е интересувал от генератори на движение с вакуум , после заминава в лондот тм е работил с бойл по съдове под налягане за извличане на мазнини . после заминава за лабциг , германия . през 1704г създава прототип на кораб задвижван с първият бутален парен двигател свързан директно към греблата ... работата му е финансирана директно чрез данъци в университетите ... :)))и така стигаме до 1769г , където джеймс уайт , майстор в РАБОТИЛНИЦАТА НА УНИВЕРСИТЕТА в глазгоу , добавя кондензатор към буталният двигател и измисля начин за пускане на парата в две посоки на буталото ... около 1800г ричард тревидик , добавя и пара под налягане , създава парният локомотив познат и до днес ...та с чии пари е финансирано измислянето на парната машина мише ... ?! с чии пари са финансирани първите железници ... ?! с чии пари са финансирани първите релсови пътища , които и досега се финансират по един и същи начин мише ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 3
michaelis23
преди 3 години
тоя преход просто нема се състои също кат нашия и ние прехождаме от незнайно какво към незнайно също какво вече 30йска +1 години и "прехода" не се е състоял. Мноо странно навремето англичаните като са измислили парната машина, параходите и индустриализацията дали Кралицата е бъркала от собствения си жоб и пръскала само мангизи и пропаганда как ако пускаме CO2 у въздуха с въглищата ше станем по бръзи и убави ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още