fallback

Блокирането на Суецкия канал може да влоши кризата в автомобилната индустрия

Точното въздействие върху веригите на доставка ще зависи от това колко дълго ще продължи прекъсването, изтъква германският индустриален гигант BASF

20:45 | 26.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилните производители и свързаните с тях доставчици, които страдат от дефицит на чипове, очакват техните вериги на доставка да бъдат засегнати, след като контейнеровоз блокира пътя през Суецкия канал, спирайки потока на стоки през ключовия търговски път, пише Automotive News Europe.

Дългият 400 метра кораб Ever Given продължава да е заседнал почти напречно на един от най-важните маршрути за морския трафик в света и няма изгледи ситуацията да се подобри в скоро време.

Германският производител на луксозни превозни средства Audi заяви, че задръстването може да повлияе на доставките на готови автомобили, както и на доставките на материали, които вече пътуват с кораби.

„Транспортирането отнема няколко седмици, така че ефектите не се забелязват веднага“, посочват от Audi. „Ако обаче блокирането продължи по-дълго, това може да се промени“, добавят от компанията, собственост на автомобилната група Volkswagen. 

Германската компания за химически технологии BASF, която доставя за автомобилната индустрия редица компоненти и суровини, предупреди, че ситуацията около Суецкия канал остава неясна, като се очакват закъснения в доставките между Европа и Азиатско-Тихоокеанския регион.

„Точното въздействие върху веригите на доставка на BASF ще зависи от това колко дълго ще продължи прекъсването“, изтъква доставчикът. "В момента е твърде рано да се направи оценка", добавят от индустриалния концерн.

В същото време Volkswagen посочи, че прекъсването на корабоплаването през ключовия търговски път досега не е повлияло на производството на компанията. Ситуацията "със сигурност ще трябва да бъде преразгледана", ако морският трафик в канала бъде блокиран за по-дълъг период от време, изтъква най-голямата автомобилна компания в Европа.

BMW обяви, че блокирането няма никакво отрицателно въздействие върху ситуацията с доставките в краткосрочен план. "Продължаваме да произвеждаме по план", подчертават от концерна.

Германската асоциация на автомобилна индустрия VDA заяви, че в момента не е възможно да се прецени как точно блокирането на Суецкия канал ще повлияе на доставките на компоненти, необходими на автомобилните заводи в страната. Според организацията алтернативният маршрут през водите на Южна Африка отнема около десет дни повече.

Понастоящем компаниите за морски товарен транспорт все още оценяват дали да изберат този "значително по-дълъг маршрут" или да изчакат да се подобри ситуацията в Суецкия канал, споделя говорител на VDA.

Moody's Investors Service съобщава, че около 30 процента от глобалния трафик на контейнери преминава през канала всяка година. Прекъснатият търговски път може да засегне около 10% до 15% от световната пропускателна способност на контейнерите, докато блокирането продължава, се казва в съобщението.

Moody заяви, че европейската производствена индустрия, включително производителите на автомобили и техните доставчици, ще бъдат засегнати най-силно, отчасти поради техните стратегии за доставки „точно навреме“, които разчитат на фиксирани графици за доставка.

Не е ясно колко време ще отнеме изваждането на Ever Given от канала. Някои експерти смятат, че каналът може да остане затворен в продължение на седмици, като блокира движението и в двете посоки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:22 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още