IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Наистина ли електромобилите са по-добрият вариант за околната среда?

Електрическите автомобили отделят по-малко емисии от колите с двигател с вътрешно горене, но е нужно експлоатационно време, за да докажат своето предимство

16:03 | 23.03.21 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

При 100 000 мили емисиите, генерирани от RAV4 вече са със 77% повече от тези на Model 3.

В същото време потребителската им стойност остава сравнително еднаква. Общите разходи за закупуване, зареждане, поддръжка и евентуална продажба при изминати 100 000 мили на RAV4 възлизат на 33 500 долара, според изчисления на Consumer Reports. Разходите за Model 3 достигат 34 800 долара.

Когато бъдат достигнати 200 000 мили, средната продължителност на експлоатационния живот на един средностатистически автомобил, разликата в емисиите нараства значително. 

Изграждането и експлоатацията на RAV4 генерират 78 тона парникови газове в сравнение с 36 тона при Model 3.

Електромобилът на Tesla вече има преднина и при общите потребителски разходи – 49 800 долара срещу 51 000 долара за RAV4.

Скоростта, с която американския национален автопарк премине от двигатели с вътрешно горене към електромобили, ще има огромен ефект върху общите емисии на парникови газове в страната, изтъкват от WSJ. Понастоящем леките коли допринасят за 17% от общите емисии в САЩ.

WSJ разглежда четири възможни сценария за бъдещето на американския автомобилен транспорт, използвайки данните от университета в Торонто. И при четирите варианти общите количества емисии продължават да нарастват значително. Два сценария не успяват да постигнат целта от ограничаване до 39 гигатона емисии. Тук, от съществено значение е намаляването на потреблението на бензин, което има по-голям ефект върху кумулативните емисии, отколкото нарастването на търсенето на електричество и минерали при експанзията на електромобилите.

електромобили електромобили

Първи сценарий

Какво се случва, ако бензиновите двигатели продължат да доминират в обозримо бъдеще?

При този сценарий, докато делът на електромобилите не се повиши до 10% от общите продажбите на нови автомобили до 2050 г., търсенето на бензин ще остане високо.

Емисиите, генерирани от американските превозни средства ще достигнат 49 гигатона, много над целта, поставена от Парижкото споразумение.

Втори сценарий

Какво ще се случи, ако шофьорите, притеснени от липсата на достатъчно зарядни станции, вместо към електромобили се насочат към хибридите?

Потреблението на бензин ще спадне наполовина и нивата на емисиите ще се свият, но все пак количеството парникови газове ще надвишава 39 гигатона.

Трети сценарий

Ако САЩ успеят да наложат визията на Калифорния и агресивно стимулират покупките на електрически превозни средства, поставяйки краен срок за продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили през 2025 г., нивата на емисиите ще паднат до 35,4 гигатона. В същото време производството на електроенергия ще нарасне значително, както и търсенето на редкоземни елементи.

Четвърти сценарий

Какво ще стане, ако САЩ популяризират електромобилите, като в същото време преследват и други стратегии за намаляване на емисиите, като подобряването на горивната ефективност, редуцирането на теглото на автомобилите и намаляване на броя на изминатите пътникокилометри?

Тогава обемът на емисиите ще се свие с най-много спрямо останалите варианти. Търсенето на бензин ще спадне. Търсенето на електроенергия и полезни изкопаеми би нараснало, но не толкова рязко, колкото при третия сценарий.

Без значение с какви двигатели работят, автомобилите увеличават количеството на емисиите на парникови газове. Но данните показват, че преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства ще окаже огромно положително влияние върху екологизирането на автомобилния транспорт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:06 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

9
rate up comment 2 rate down comment 3
TomaNeverni
преди 3 години
Чо ли ато чуя електрокар и се сеюам за вица за българските елекронни часовници - супер са електричките ама тия батерии ни еб...ат здравата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 5
michaelis23
преди 3 години
шшш къде па си се обади от коневръза без никой да те е питал ве каиш ?? Я га лаппай и с него се потапяй и повече не се замятай ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
vzhekoff
преди 3 години
Дъщеря нямам, така че ако си е**л някоя - ще да е някоя дето се вози в кола на 400К км. Демек - нЕкоя от лъвовия мост за 20 лв. Щом кола на 600К те кефи - карай си я :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 4 rate down comment 6
zelka007
преди 3 години
хърба , хърба колко да съм хърба ... питай дъщеря ти ... :)))сервизните ми две комбита въртят по 60-70х на година . въпрос на поддръжка , имах едно на 600х , екстра си беше . с неделен шофьор какво да си пиша за коли ... ?! 100К ... :))) ... успяваш ли два резервоара да изгориш на месец ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 7
fon
преди 3 години
Като четеш псевдоинформация само на руски какво да видиш? Факт е, че в северозападна Европа има страхотен бум на EV и са вече над 20% от продажбите. Скокът в Китай е също до 9% вече http://ev-sales.blogspot.com/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 10 rate down comment 8
vzhekoff
преди 3 години
Хахахаа - нормален пробег от 350-400К - ти трябва да си най-голямата хърба да караш избушляк на 400К км. Аз моята я сменям на 100К
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 10
zelka007
преди 3 години
при нормален експлотационен пробег от 350-400х на автомобил и добра сервизна поддръжка теслите къртят конкуренцията на ДВГ ... мъск е бог !! двамата мишоци под мен , кога човек си продава теслата ... ?! когато си купува новият модел ... :)))дядя вова , за теб специално , към средата на лятото старшип ще има орбитален дебют ... в роскомикс нови песнички ще издават ли по това време ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 6
дядя Вова
преди 3 години
Аа, увеличава се!Ваксинираните от КОВИД с политкоректна ваксина се разболяват от него!Ти да видиш!Но е факт !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 7
michaelis23
преди 3 години
ми кат им гледам темповече на увеличаване в Европа е същото кат смъртността от Ковидот 0.03% ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още