Производителите на автомобили, включително General Motors Co. и Volkswagen AG, трансформират своя бизнес, фокусирайки се върху електрическите автомобили, позовавайки се на твърденията, че електрическият двигател, захранван са батерия, е по-екологичен от този с вътрешно горене, пишат Ръсел Голд, Джесика Корунен и Елберт Уан за в. Wall Street Journal.
Но наистина ли електромобилите са по-добрият вариант за околната среда?
Един по-обстоен поглед върху всички фактори показва, че това е така, но потвърждаването на тезата не е лесно.
Екологичната цена на даден автомобил включва както изграждането му, така и захранването му. Това означава, че трябва да се вземат предвид емисиите, свързани с добива на петрол, изгарянето на изкопаеми горива от конвенционалните електроцентрали, както и добива на метали, като никел и кобалт, необходими за изграждането на батериите при електрическите автомобили.
WSJ започва оценката чрез сравняване на въздействието върху околната среда на два популярни автомобила, най-продаваните в своите категории: средно голям електрически седан и по-лек компактен кросоувър, задвижван с двигател с вътрешно горене, използващ бензин.
Изграждането на Tesla Model 3 и Toyota RAV4 генерира няколко тона емисии на парникови газове при топенето на алуминий, производството на компоненти и при самото сглобяване на автомобилите.
Но сглобяването на Model 3 всъщност генерира повече емисии заради металите, необходими за литиево-йонната му батерия.
Преди да излезе от поточната линия, електромобилът на Tesla е генерирал 65% повече емисии от RAV4.
След като излязат по пътищата, ситуацията с емисиите при двата автомобила започва да се изравнява.
RAV4 изгаря бензин, за да се движи, който се произвежда при рафинирането на суров петрол, добиван от сондажни обекти по целия свят. Когато измине около 1000 км автомобилът се нуждае от сервизна поддръжка за смяна на отработеното моторно масло.
електромобили2
В същото време електромобилът на Tesla се зарежда с електричество и не се нуждае от смяна на маслото. Генерирането на електроенергия също създава емисии, но американската електрическа мрежа се „екологизира“ с всяка изминала година, изгаряйки все по-малко въглища за сметка на възобновяемите енергийни източници и природния газ.
При всеки изминат километър генерираното електричество, използвани за задвижване на Model 3, отделя 34% от емисиите, свързани с производството и изгарянето на бензина, консумиран от RAV4. При 20 600 мили (около 33 хил. км), изминати от двата автомобила до момента, общите емисии, генерирани от тях имат приблизително еднакви стойности.
След това Tesla започва да има предимство.
При изминати 36 000 мили (около 58 хил. км) емисиите на RAV4 вече превъзхождат тези на Model 3.
Все пак количеството емисии, отделяни от Tesla варира според мястото, където електромобилът се зарежда. изобилието от хидроенергия в северозападните щати гарантира по-чистото генериране на електроенергия.
преди 3 години Чо ли ато чуя електрокар и се сеюам за вица за българските елекронни часовници - супер са електричките ама тия батерии ни еб...ат здравата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години шшш къде па си се обади от коневръза без никой да те е питал ве каиш ?? Я га лаппай и с него се потапяй и повече не се замятай .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Дъщеря нямам, така че ако си е**л някоя - ще да е някоя дето се вози в кола на 400К км. Демек - нЕкоя от лъвовия мост за 20 лв. Щом кола на 600К те кефи - карай си я :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хърба , хърба колко да съм хърба ... питай дъщеря ти ... :)))сервизните ми две комбита въртят по 60-70х на година . въпрос на поддръжка , имах едно на 600х , екстра си беше . с неделен шофьор какво да си пиша за коли ... ?! 100К ... :))) ... успяваш ли два резервоара да изгориш на месец ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Като четеш псевдоинформация само на руски какво да видиш? Факт е, че в северозападна Европа има страхотен бум на EV и са вече над 20% от продажбите. Скокът в Китай е също до 9% вече http://ev-sales.blogspot.com/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Хахахаа - нормален пробег от 350-400К - ти трябва да си най-голямата хърба да караш избушляк на 400К км. Аз моята я сменям на 100К отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години при нормален експлотационен пробег от 350-400х на автомобил и добра сервизна поддръжка теслите къртят конкуренцията на ДВГ ... мъск е бог !! двамата мишоци под мен , кога човек си продава теслата ... ?! когато си купува новият модел ... :)))дядя вова , за теб специално , към средата на лятото старшип ще има орбитален дебют ... в роскомикс нови песнички ще издават ли по това време ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Аа, увеличава се!Ваксинираните от КОВИД с политкоректна ваксина се разболяват от него!Ти да видиш!Но е факт !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ми кат им гледам темповече на увеличаване в Европа е същото кат смъртността от Ковидот 0.03% .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар