IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Манията по електромобилите се прехвърли и върху акциите на Big Auto

Агресивните стратегии на компании като Volkswagen и General Motors привлякоха инвеститорите, симпатизиращи на Tesla и други играчи от сегмента на електромобилите

11:14 | 24.03.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Angel Garcia/Bloomberg</em></p>

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Наскоро базираната в Детройт GM спечели аплодисментите на инвеститорите, след като обяви, че ще спре продажбите на нови бензинови автомобили до 2035 г. и ще ускори плановете за производство на електромобили и свързаните с тях батерии, важен компонент, който може да достигне до 30% от стойността на автомобила.

В същото време VW преоборудва няколко свои фабрики за сглобяване на електрически превозни средства и сподели плановете си да изгради шест нови съоръжения за производство на батерии в Европа, като стимулира изграждането на мащабна мрежа от зарядни станции.

Важна роля тук играе и ентусиазмът на инвеститорите заради силните продажби на електрически превозни средства въпреки цялостния спад на глобалния автомобилен пазар през 2020 г. заради пандемията от коронавирус. 

„Наистина бих искал да подчертая, че автомобилите (с двигател с вътрешно горене) са банкомати“, споделя финансовият ръководител на Daimler AG Харалд Вилхелм пред журналисти миналия месец. „Банкоматите ще построят моста към едно (електрическо) бъдеще“, добавя той.

Вилхелм отхвърли дългогодишното предположение сред анализаторите, че електрическите превозни средства винаги ще генерират по-ниски маржове от конвенционалните превозни средства. Той заяви, че Daimler работи усилено, за да намали разходите по изграждането им и да повиши рентабилността им.

От началото на годината акциите на Daimler поскъпват с 29%.

И все пак не всички традиционни производители на автомобили се възползват от положителния тренд на фондовите борси. Проучване на инвеститорите от Bernstein Research показа, че 75% от анкетираните смятат, че ясното послание и убедителната стратегия за електрифициране са много важни, дори критични при вземането на инвестиционни решения.

„Съществената положителна пазарна реакция при представянето на GM относно нейните планове за развитие на електромобилите и софтуера служи като добър пример за това колко важно възприемането на идеята от страна на институционалните инвеститори и инвеститорите на дребно“, пише Арнд Елингхорст, анализатор от Bernstein, в бележка до клиенти.

Това обяснява поскъпването на акциите на VW с по-подробното изложение на стратегията и целта ѝ да надмине Tesla при продажбите на електрически автомобили.

Други бенефициенти на положителния тренд са японската Mitsubishi Motors Corp., чиито акции поскъпнаха с около 45% през годината, както и южнокорейският концерн Hyundai Motor Co., където цената на акциите нараства с 22 на сто.

Но бързо спечелената любов на инвеститорите може лесно да бъде изгубена, ако въпросните концерни не успеят да отговорят на повишенията очаквания за електрификация.

Като доказателство на това твърдение е фактът, че големите автомобилни концерни, които все още не са заявили ясен и агресивен ангажимент към електрификация на бизнеса си, изостават на борсите от своите конкуренти. Такъв е случаят с най-големия производител на автомобили в света за 2020 г. по пазарен дял Toyota Motor Co., който разчита на своята хибридна технология за превозни средства, за да отговори на по-строгите регулации за емисиите по целия свят. От началото на годината цената на акциите му се е увеличила с близо 9 на сто.

BMW AG беше един от първите производители на конвенционални автомобили, който разработи електрическо превозно средство и го пусна на пазара, когато през 2013 г. компанията представи своя модел i3. Но след недоброто представяне на автомобила на пазарите, BMW изостави електромобилите в продължение на няколко години.

Докато VW залага на своята нова платформа за изграждането на нови електрически модели, BMW разчита до голяма степен на преобразуването на конвенционалните си модели в електрически или плъгин хибриди.

Оливър Ципсе, изпълнителният директор на компанията, заяви в сряда, че BMW ще ускори плановете си за електрификация на своето портфолио, но няма да се ангажира да изгражда изцяло нови електрически модели.

Акциите на BMW поскъпват с около 19% от началото на годината, надминавайки по-широкия пазар на фона на силните финансови резултати по време на пандемията, но изоставайки от своите конкуренти в Германия VW и Daimler.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 5 rate down comment 3
michaelis23
преди 3 години
и си престааам как в Люлин 5 Микрорайон и Широк Център Шикер мала секи е разпънал х40 разклонитела от 7 мия етаж на панелката пред разпад, за да зареди тролея с магнит върху електромера .... Аве ей шшш ало то е просто смешно да преписвате небивалици щот нит у Париж нит у Милано или Билефелд има инстраструктура за тия неща и нема бъде готова в близките 10тка години ....Аз иам предложение да напрайте също кат боядисаните у Филиповци с по една екокаруца с конь и жули Жеко жми градо кво се разпраяте повече ?? .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още