Инвеститорите се тълпят около отдавна пренебрегван сектор: автомобилните производители от „старата школа“, които са започнали процес на трансформация към концерни с фокус върху електрическите превозни средства, пише The Wall Street Journal.
След години на оплаквания, че техните акции са подценени от инвеститорите, американските концерни Ford Motor Co. и General Motors Co., както и автомобилният производител номер едно в Европа Volkswagen AG и редица други компании от сектора се радват на рязко увеличение на цените на своите акции през тази година, ангажирани с прехода към по-чисти автомобили.
Книжата на Ford са поскъпнали с 42% досега през годината, като подобен е ръстът и в цената на акциите на GM.
Стойността на книжата на VW се е увеличила с 46%, след като представи своята нова стратегия за електромобилите и батериите по време на събитието Power Day.
В момента Volkswagen отново е най-ценната компания в рамките на германския индекс DAX с пазарна капитализация от около 140 млрд. евро (166 млрд. долара), изпреварвайки досегашния лидер – технологичната компания SAP.
За сравнение, индексът S&P 500 е нараснал с едва 4,2% досега през 2021 г.
Интересът на инвеститорите към утвърдените автомобилни производители, много от които развиват бизнес повече от век, е следствие от по-ранен положителен импулс към акциите на компаниите за електрическа мобилност, който изпрати цената на книжата на Tesla Inc. до рекордно високи стойности.
Традиционните производители на автомобили са засенчени на борсата от Tesla, чиято пазарна капитализация е два пъти по-голяма от общата на VW, GM и Ford.
И докато въпросните концерни задълбочават ангажимента си спрямо електрическите автомобили, те започват да убеждават инвеститорите, че твърдо се отказват от изкопаемите горива и се насочват към зелените технологии.
В резултат на по-голямото доверие на инвеститорите в плановете на компаниите за електрификация на портфолиото, анализаторите в индустрията смятат, че акциите на тези компании претърпяват основни промени. Междувременно акциите на Tesla поевтиняват с около 7% от началото на годината, като някои пазарни експерти се чудят дали възкръсването на Big Auto (най-големите традиционни автомобилни производители в света – бел. ред.) не полага основните на нова ера: пикът на Tesla.
Докато големите автомобилни концерни се съсредоточават върху електрификацията, стимулирайки растежа на дела на електромобилите в общите продажби, по-нови компании като Tesla могат да се сблъскат със затруднения при оправдаването на високите си пазарни оценки, коментира Майкъл Мъдърс от Union Investment.
„Това, което виждаме ... е преоценка на традиционните производители от страна на финансовите пазари“, изтъква Мъдърс.
Инвеститорите започват да преосмислят досегашните си твърдения – че традиционната автомобилна индустрия ще се разпадне след 10 години, след като VW, Ford, GM и други големи компании показаха, че те не просто искат да изграждат нови модели, а изцяло да трансформират бизнеса си.
преди 3 години и си престааам как в Люлин 5 Микрорайон и Широк Център Шикер мала секи е разпънал х40 разклонитела от 7 мия етаж на панелката пред разпад, за да зареди тролея с магнит върху електромера .... Аве ей шшш ало то е просто смешно да преписвате небивалици щот нит у Париж нит у Милано или Билефелд има инстраструктура за тия неща и нема бъде готова в близките 10тка години ....Аз иам предложение да напрайте също кат боядисаните у Филиповци с по една екокаруца с конь и жули Жеко жми градо кво се разпраяте повече ?? ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар