За най-големите градове в Европа електрическите автомобили изглеждат добро решение: те са тихи, ефективни и не отделят допълнителни вредни емисии в и без това рекордно замърсения градски въздух. Само че през последните седмици възниква нов въпрос - какъв ще е ефектът от масовото им налагане върху неща като електростанции, електропреносни мрежи, цена на тока?
Апокалиптичните прогнози в тази посока привидно получиха потвърждение в началото на февруари, когато една статистика обиколи всички заинтересовани от автомобилите издания. Според нея на 4 февруари потреблението на електричество в Норвегия е било над два пъти по-високо от това в съседна Швеция, съобразено с броя на населението, и почти пет пъти по-високо от това в България например.
В наши дни медиите не се бавят твърде много с ваденето на заключения. Какво отличава Норвегия от Швеция? Най-очевидният отговор е: броят на електромобилите.
В последното десетилетие норвежците всячески субсидират покупката на автомобили с батерии и в момента са най-развитият пазар в света в това отношение. През миналата година 54% от всички продадени в страната леки превозни средства са чисти електромобили (BEV), и още 29% се падаха на зареждащите се от мрежата хибриди (PHEV). Така че заглавия от типа "Електромобилите тласкат Норвегия към рекордно потребление на ток" се появиха даже в някои от най-уважаваните световни медии.
Какво обаче се крие зад всичко това – вижте в анализа на Automedia.bg!
преди 3 години Само си представете какво ни чака ако трябва да подменим изцяло автомобилния парк с електрически - гора от зарядни станции и бой за свободно място по улиците , кадаиф от спъващи кабели по тротоарите, нови трафопостове, подстанции, нови гигаватови централи. Сто пъти питам и не получавам отговр - ко праим с цената на Кобалта и Лития ? Има много по-прости и приемливи решения - например високообортна (450k rpm) Газова Турбинка, с една-единствена въртяща се част - ротор на магнитни лагери, захранвана с течен или компресиран 250бара МОН Газ. Може да върти ел.генератор или директно колелата на колата през скоростна кутия или пневмо-привод. В пъти по-евтина, лека, дълговечна и непретенциозна от батериите. Резервоара се зарежда за секунди, има десетилетия живот, не се влияе от студ и топлина.100% еко-чиста, за разлика от батериите.Можеш да си произвеждаш МОН Газа от вода, сам, в мазето, гаража или задния двор.Или да запазим съществуващата мулти-трилионна Дизелова Икономика - заводи, поточни линии, като само сменим Горивото - петролния Дизел, със супер-евтин, 100% Карбон-Неутрален Зелен Биодизел, добиван от Фъстъци, отглеждани в хипер-интензивна Вертикална Аеропонна Ферма - 1000 пъти по-високи добиви на 100 пъти по-ниска цена.https://biodizel.alle.bg отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години те имат евтин ток и е студено и там има много крипто ферми поради тези причини, може би и това допринася за голямата ел. консумация отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не можеш да пишеш правилно, а дрънкаш глупости...Кажи сега за консОмирането - т'ва нещо като кръстоска между кон и сом ли е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ти цех ли имаш та теглиш по 30кВт ... ?! а с теслата пътуваш всеки ден софия-бургас-софия ... !! добър си ... :)))ни ток плащаш у вас ни кола караш ... само пишеш пред компа и гледаш телевизия ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години зелената гевендия ше ти обясни по-подробно ... : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години едно домакинство консомира 10-30 kW на ден. Една ТЕСЛА 50KW на ден отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години малко са им слънчевите панели ... : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар