Хибридите
Toyota Yaris зае третото място в сегмента след Zoe и Peugeot 208 заради силните продажби на хибридната версия на автомобила. Търсенето на четвъртото поколение Yaris помогна на Toyota да счупи собствения си рекорд по продажби за един модел през септември и ноември, когато автомобилният производител продаде 33 000 броя Yaris, което го изкачи до второ място в Европа.
Около 80% от продажбите на Yaris принадлежат на хибридните версии, заяви директорът по продажбите в Toyota Мат Харисън.
Данните на японския концерн показват, че хибридът Yaris от трето и четвърто поколение представлява 56% от общите европейски продажби на серията през 2020 г.
yaris
Снимка: Akio Kon/Bloomberg
Renault е единствената друга марка, предлагащ изцяло хибридна технология за малък автомобил, но забавянията при пускането на e-Tech Clio доведоха до едва 3,6-процентен дял на автомобила от общите продажби на концерна през ноември.
Дизелите губят позиции
Ford премина към мека хибридна технология, загърбвайки дизела, като производството на дизелови автомобили приключи през септември миналата година. Концернът предлага дизелови версии на Fiesta от 1984 г., но популярността на горивото е спаднала под 10% за сектора през 2020 г. показват данни на JATO.
Само френските компании все още продават малки коли на дизел във всякакви количества, като техният дял представлява 23% от общите продажби на Clio, 17% от продажбите на Peugeot 208 и 14% от продажбите на Citroen C3 за периода януари-ноември 2020 г.
Дизелът успява да изпревари изцяло електрическите автомобили в сегмента на малките коли през разглеждания период, но разликата се стопява. Делът на дизеловите малки автомобили достига 9,3% през 2020 г., докато този на електрическите нараства до 7,2% на фона на силните продажби на Zoe.
Все повече концерни започват да загърбват малките автомобили за сметка на компактните кросоувъри.
Dacia обяви, че ще продължи да предлага своя нов малък модел Sandero , но сподели, че планира да го премести в сегмента на кросоувърите в опит да повиши цените.
LMC не очаква автомобилните производители напълно да изоставят сегмента на малките коли, но вярва, че нарастващата популярност на SUV моделите може да накара концерните да променят визуално бъдещите си малки автомобили.
преди 3 години В Ганюланд не се карат 208, Клио, Сандеро, Фиеста, Корса, Поло, Суифт, Ярис, и20 и т.н. това са МПС-та за загубеняци. Даже русите кифли карат джипове, какво остава за мачовците и разбирачите. Да си ги карат джендърята от ЕС отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Не се тръшкай, така става, що са по-правоверни от тебе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години да му изсъхнат (цензура) на този дето ни прецака за завода на шкода , дето да сглобяваме кодиак и сеата ... магаломани ... !! ще правят завод в турско за всичко . те ви завод в турско ... !! е са щеше да му текът окончателни настройки на поточната линия и да разцепиме мрака '22 ... убаво си го бехме замислили с чехите ... ама офисния планктон в централата на вагонетките реши да се прави на велик инвеститор ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар