fallback

Daimler се отказва от конгломератната структура в името на рентабилността

Германският концерн се фокусира върху увеличаването на своята пазарна капитализация, залагайки на автомобилите с висок марж

11:00 | 15.02.21 г. 1

След като германският автомобилен производител Daimler AG беше възнаграден за идеята му да раздели своя бизнес, за което инвеститорите отдавна настояваха, той засилва усилията си да подобри своята рентабилност и да поддържа инерцията при ръста на своята пазарна капитализация, пише Bloomberg.

Решението на Daimler да направи публично дружество своето звено за тежкотоварни превозни средства Daimler Trucks по-рано този месец представлява историческа стъпка към загърбването на конгломератната структура, която от години притиска пазарната оценка на концерна. 

Очакваните през тази година на пазара електрически автомобили на премиум марката Mercedes-Benz и обновените модели от S-Class и C-Class ще илюстрират нагледно фокуса на компанията към по-рентабилни превозни средства, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.

Daimler Trucks също разполага с всички необходимо, за да се конкурира в глобален план в сегмента на тежкотоварните превозни средства, посочва още той.

Високите пазарни оценки, които инвеститорите дават на производителите на луксозни стоки и на технологичните компании, показват, че има „голям потенциал на пазара, а сега зависи от нас да го реализираме“, изтъква Калениус.

И докато големите компании се насочват към мащабни трансформации на своето продуктово портфолио в посока електрификация и екологизация, две сравнително малки компании по отношение на производствения капацитет успяват да привлекат светлината на прожекторите върху себе си.

Американската Tesla Inc., която достави само половин милион електромобила през миналата година, се радва на пазарна капитализация от 783 млрд. долара. Производителят на спортни автомобили Ferrari NV, която достави малко над 9 100 превозни средства през 2020 г., има пазарна оценка от почти 40 млрд. долара.

daimler

За разлика от тях Mercedes успя да продаде малко повече от 2,16 млн. автомобила, но въпреки това пазарната капитализация на Daimler е едва 69,2 млрд. евро (83,9 млрд. долара).

Цената на акциите на германския концерн нарасна до най-високата си стойност от май 2018 г., след като ръководството разкри плана за разделяне на премиум бизнеса с този за тежкотоварни превозни средства по-рано този месец. Други индустриални германски конгломерати могат да се похвалят с успех по отношение на рационализацията на своите операции, която им помага да се конкурират по-ефективно в бързо променящата се среда, където софтуерът и данните играят все по-важна роля.

Siemens AG е пример за това, докато по-големият конкурент на Daimler Volkswagen AG налага структурни промени. В същото време трудностите при Thyssenkrupp AG подчертаха рисковете от прекалено бавното придвижване на операциите. 

Daimler води своето начало още от епохата на първите автомобили. През 1886 г. Карл Бенц регистрира патент за своя автомобил на бензин, докато Готлиб Даймлер отделно проектира моторизирана карета. И двамата предприемачи се стремят към развитието на леки и търговски превозни средства. В крайна сметка Deutsche Bank AG помага на двете компании да се слеят през 1926 г. в ново дружество, наречено Daimler-Benz AG.

Електрически фокус

Ръководителите на автомобилни компании по целия свят сега прогнозират ера на смут за индустрията, до голяма степен обусловена от възхода на все по-сложния софтуер и отпадането на двигателя с вътрешно горене. Mercedes все още се опитва да премине стартовата линия успешно, докато Tesla приключи миналата година като автомобилния производител с най-голяма пазарна капитализация в света.

Mercedes наскоро добави към своето електрифицирано портфолио компактния EQA и ще представи изцяло електрически вариант на своя седан S-Class, наречен EQS, по-късно тази година. Това ще бъде първият модел с Mercedes, базиран на специална концепция, която ще бъде жизненоважна за фокуса на компанията върху по-големите луксозни автомобили, които предлагат по-висока възвръщаемост в сравнение с компактните модели.

Свиването на разходите с повече от 20% до 2025 г. трябва да освободи средствата, които Mercedes планира да използва за бъдещи технологии, включително за засилване на софтуерните си операции. Калениус заяви, че остава „отворен“ за сътрудничество извън съществуващото партньорство с Nvidia Corp., но настоява, че Mercedes няма да отстъпи контрола върху софтуерните функции, които са критични за бъдещите превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:43 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още