Плановете на американския технологичен гигант Apple за производство на електромобили включват няколко автомобилни производители като потенциални партньори, които биха били способни да създадат електрическо автономно превозно средство.
Тайният проект придоби популярност през последните месеци. Инициативата, известна като Project Titan в Apple, привлича силен интерес поради потенциала си да повлияе на автомобилната индустрия и веригите на доставка, подобно на iPhone и пазара на смартфони, пише Automotive News Europe.
Ако и когато Apple се ангажира да изгради автомобил, вероятно ще потърси множество партньори - включително такъв за сглобяване на превозното средство и много други за доставка на ключови компоненти. Следните компании - чиито представители отказаха коментар – попадат сред възможните кандидати:
Foxconn
Foxconn Technology Group вече е добре позната на Apple. Преди повече от десетилетие компанията се превърна в най-големия производствен партньор на американския концерн, сглобявайки по-голямата част от моделите iPhone и голяма част от моделите Mac и iPad в огромни комплекси в Китай, в които работят над милион души.
През октомври Foxconn, чието основно звено е Hon Hai Precision Industry, представи първото си шаси за електрически превозни средства и софтуерна платформа, която да помогне на автомобилните производители да реализират на пазара по-бързо своите модели. Също така компанията планира да пусне иновативна твърдотелна батерия за електромобили до 2024 г.
През януари Foxconn подписа производствена сделка с китайския стартъп за електрически автомобили Byton с цел да започне масово производство на своя напълно електрически модел M-Byte до първото тримесечие на 2022 г.
Magna International
Снимка: Cole Burston/Bloomberg
Канадската Magna е третият по големина автомобилен доставчик в глобален план по продажби и разполага с дългогодишен опит в изработването на цели модели автомобили за различни световни марки.
Magna произвежда всичко - от шасита и седалки за кола до сензори и софтуер в помощ на водача.
Автомобилните производители, включително BMW и Jaguar Land Rover, работят със звеното на Magna Steyr.
Magna също предлага своите инженерни и производствени услуги на стартъпи, разработващи електрически коли. Миналата есен компанията се съгласи да предостави на Fisker платформа за неговия електрически SUV Ocean.
През декември Magna инвестира около 450 милиона долара в съвместното ѝ предприятие с корейската LG Electronics за производство на силови агрегати. Компанията също така разширява производствения си отпечатък в Китай, най-големият пазар за автомобилни, чрез изграждането на автомобила ArcFox Alpha-T за Beijing Automotive Group - първото превозно средство, което сглобява извън Европа.
Hyundai/Kia
Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg
Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor и свързаната с него Kia Motors привлякоха най-голямо внимание досега от началото на година, отчасти благодарение на Hyundai, който първоначално потвърди новините, разпространени от местните медии, че води дискусии с Apple. Малко след това обаче автомобилният производител си промени мнението, посочвайки, че не води преговори с американската компания.