IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Облачните технологии прекрояват автомобилната индустрия

Компании като Google Cloud, Microsoft Azure и Amazon Web Services успяват да се наложат като основни доставчици на облачни услуги за автомобилните концерни

08:05 | 19.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Архитектура с цифрова поддръжка

Друга област, в която се включват компаниите за облачни услуги, е осигурявнаето на гаранция, че архитектурата на превозното средство е цифрово достъпна за услуги като зареждане, паркиране и поддръжка. VW се обедини с Microsoft Azure през 2019 г., за да разработи Automotive Cloud, който включва бек-енд сървъри, които са в основата на екосистемата We.

За да не изостане от своите конкуренти, през декември BMW обяви, че ще си партнира с AWS, за да ускори своя темп на иновации, "като постави данните и анализите в центъра на вземането на решения". В този процес производителят на премиум автомобили прехвърля данни от повече от 100 държави към „сървърни ферми“, управлявани от AWS.

Целта на проекта е да се прогнозира по-добре търсенето на модели BMW и опциите за оборудване, които клиентите разглеждат по целия свят. Това трябва да помогне на различните вътрешни отдели, като същевременно повиши удовлетвореността на клиентите.

Пазар на стойност 300 милиарда долара

Въпреки че за момента няма точна прогнозна оценка за свързаните с автомобилите облачни разходи, изследователската компания Canalys изчислява, че общият глобален пазар на облачна инфраструктура ще се увеличава средно с около 16 процента годишно, като ще достигне до около 300 милиарда долара до 2025 година. 

Въпреки че Google Cloud е по-малка от двата си основни съперника, Доминик Уи посочва, че бизнесът се развива с по-бързи темпове – с около 50 процента - отчасти поради конкурентното си предимство при полупроводниците, проектирани специално за изкуствен интелект.

Известни като тензорни процесори, или TPU, тези патентовани чипове, които не се продават, могат да бъдат обучени с визуални данни за откриване на дефекти по боядисването на автомобила или дефекти в структурата на силовия агрегат, използвайки визуални следи. (през ноември AWS започна да използва чипове A100 с тензорни ядра за подобни приложения, но това са графични процесори, продавани от Nvidia.)

С помощта на изкуствения интелект Google вярва, че може да подобри ефективността на автомобилните производители с впечатляваща скорост. В случая с Renault това става чрез събиране и обработване на данни от над 2500 машини, разположени в 22 производствени обекта по целия свят.

Подобно на Android, Google Cloud вярва, че ангажиментът ѝ да поддържа друг софтуер с отворен код като Kubernetes и TensorFlow е ключов момент за продажбите. Това позволява на клиента да сменя по-лесно доставчиците или да добавя нови, намалявайки риска да бъде блокиран от някой конкретен доставчик.

Доминиращият играч: AWS

Въпреки че Доминик Уи посочва плюсовете на Google Cloud по отношение на сделката с Renault, основният играч в този бизнес остава AWS, контролирайки близо една трета от общия пазар.

Както всеки търговец на дребно, Amazon беше обект на присъщата за потребителското търсене цикличност. За да се справи с ръстовете около коледните празници, компанията изгради масивна ИТ инфраструктура, която обаче се оказа недостатъчно използвана след празниците. Поради това Amazon започна да отдава под наем резервния си капацитет, от което се ражда и AWS.

В последния финансов отчет на компанията се вижда, че тази услуга представлява малко повече от една десета от общите ѝ приходи в размер на 193 млрд. долара през първите девет месеца на 2020 г. И все пак тя е изключително доходоносна, допринасяйки за почти две трети от консолидираната оперативна печалба на групата през това месечен цикъл.

Потребителски възгледи

Според проучване на McKinsey, 37 процента от потенциалните купувачи на автомобили са заявили, че ще обмислят възможността да се пренасочат към модел на конкурентна марка, ако установят, че той има по-добри характеристики по отношение на свързаността. Този брой нараства с почти 50% при клиентите на премиум автомобили.

Традиционните производители на автомобили реагират, като повишават значението на облачните технологии в рамките на техните структури. През октомври BMW обедини всички ключови софтуерни функции в нова бизнес линия, наречена Digital Car, която се отчита директно пред управителния съвет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:39 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още