По време на пандемията от коронавирус инженерите на германския автомобилен колос Volkswagen AG (VW), работещи дистанционно, са изправени пред сериозно предизвикателство. Сложните изчисления и симулации, необходими за тестване и валидиране на техните разработки, не могат да бъдат извършени с помощта на хардуера на персоналните им компютри.
Освен това данните не могат безопасно да напуснат контролираната среда на центъра за техническо развитие във Волфсбург.
С помощта на решение, разработено от американския софтуерен концерн Citrix, инженерите на VW успяват да захранват и извлекат огромно количество данни към сървърите на автомобилния производител чрез бърза, стабилна и отдалечена интернет връзка. Според вътрешно проучване, засягащо 179 служители, участвали в проекта, над 80 процента са възприели ентусиазирано този процес, пише Automotive News Europe.
Облачните изчислителни технологии вече изпълняват всичко - от онлайн пазаруване до стрийминг и игри, но сега се очаква да играят и критична роля за автомобилната индустрия, тъй като интелигентният, автоматизиран анализ на данни се превръща в централен инструмент за управление на всички аспекти на бизнеса с превозни средства.
Автомобилни производители като VW използват технологията за обработване и съхранение на огромни масиви от данни, без да се налага да плащат за инфраструктура. Ето защо те се обръщат към трети страни, специалисти, които разполагат с центрове за данни.
„Очакваме бум в търсенето на ресурси за облачни изчислителни услуги в автомобилния сектор през следващите пет години“, изтъква Джеф Худ, директор на Deloitte Consulting. Темпът на растеж ще надмине голяма част от другите индустрии, тъй като производителите на автомобили ангажират както своите превозни средства, така и фабриките си с технологиите за свързаност, създавайки изцяло нови възможности за бизнеса.
Това отчасти е така, защото производителите на автомобили трябва да наваксат: „Те приемат облачните технологии по-късно, отколкото някои други индустрии, като финансовите услуги, технологиите и търговията на дребно“, посочва Худ.
Производителите ще разчитат предимно на трите големи световни лидера в бизнеса с облачни изчислителни услуги - Google Cloud, Microsoft Azure и Amazon Web Services (AWS). Сред другите играчи изпъква и името на IBM. Междувременно китайският технологичен гигант Alibaba успя да спечели водеща позиция в сектора на облачните технологии в Китай, където в списъка от местни конкуренти попадат Huawei, Tencent и Baidu.
„Само с помощта на облака можем да рендираме колата в реално време с всяка възможна опция“, изтъка Франсоа де Бодинат , директор в ZeroLight.
Решаване на „най-големите бизнес проблеми“
Google Cloud инвестира сериозно в бизнеса с цел да стане надежден партньор на компаниите от автомобилния сектор за всичките им нужди, обявявайки преди две седмици сделка, която ще ѝ позволи да стане предочитаният доставчик на облачни услуги на Ford.
„Cloud започна със софтуерни услуги, с програми като Gmail, които не се инсталират, след това се пренасочи към инфраструктурните услуги, взимайки това, което по принцип съхранявате на вашите устройства, поставяйки го на друго място“, споделя Доминик Уи, управляващият директор „Глобално производство, промишленост и транспорт“ в Google.
Ангажирането на автомобилната индустрия в облачните технологии става все по-ярко. През юли Renault нае Google Cloud, за да ускори цифровизацията на своя индустриален отпечатък и да го подготви за интернет на нещата.