fallback

Eurelectric: Ангажиментът на институциите е критичен за електрическата мобилност

Ограниченията за емисиите могат най-значимо да ускорят прехода към въглероден неутралитет и електрическа мобилност, смятат анализатори

13:32 | 10.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Пътният транспорт е отговорен за почти една четвърт от емисиите на парникови газове в Европа. Ако се намалят с 10% на годишна база, шансовете на Европа да постигне целта си относно емисиите за 2030 г. биха се увеличили значително, проправяйки път до заветното 90-процентно намаление на свързаните с транспорта емисии на парникови газове до 2050 г. Това пише Eurelectric в своя доклад „Ускоряване на електрификацията на европейския автопарк“.

Електрическата мобилност, захранвана от възобновяема енергия, може да ни отведе до такова бъдеще. Но, за да се случи това, трябва да бъдат изпълнени много други цели и да бъдат повишени вече определените такива. 

На първо време са необходими повече електрически превозни средства - автомобилните производители трябва да увеличат производството на електромобили, да намалят производствените разходи и да направят своите продукти по-достъпни, по-разнообразни и с по-голям пробег.

Европейската комисията (ЕК) призовава за минимум 30 милиона климатично неутрални автомобила и 80 000 такива камиона да бъдат въведени в експлоатация до 2030 г.

Но за това са необходими съгласувани общи стандарти, които да стимулират инвестициите в инфраструктура , така че новите превозни средства да получат положителен тласък в своето налагане на пазара.

От друга страна, необходимо е да се обърне внимание и на търговските превозни средства, които съставляват около 20% от европейския автопарк, но изминават много повече километри и отделят много повече въглероден диоксид от леките автомобили.

Според Eurelectric подкрепящата развитието на електромобилите екосистема ще расте заедно с внедряването им. Това ще отключи значителна търговска стойност за първите, които се присъединяват към този процес и активно взимат участие в прехода на потребителите към електрическа мобилност.

Това ще доведе и до налагане на цифровизацията в автомобилния сектор, която ще се превърне в двигател на модернизирането на цялата система.

Eurelectric изчислява, че потенциалът за растеж на сегмента е огромен, като може да се очаква поне 1200-процентен ръст до 40 млн. електрически превозни средства към 2030 г.

Регулирането на сектора определя темповете на електрификация

Новите регулации за емисиите стават все по-строги. Според ЕК до 2030 г. автомобилите трябва да отделят с 37,5% по-малко въглероден диоксид в сравнение с 2021 г., а микробусите - с 31% по-малко. В същото време за всеки грам, с който дадено превозни средство надвишава нормите, ще се налага глоба на производителя в размер на 95 евро.

До 2030 г. делът на електромобилите трябва да достигне 35-40% от общите продажби на нови превозни средства в ЕС спрямо едва 3% през 2019 г.

Значението на инфраструктурата

Сегментът на електромобилите не може да се развива без наличието на инфраструктура. До 2030 г. ще са необходими 3 млн. обществени зарядни пункта, които да обслужват 40 млн. електрически превозни средства, като за целта трябва да се инвестират 20 млрд. евро.

В момента регионът разполага с едва 213 000 зарядни станции, посочват от Eurelectric.

зарядна

„Разполагането на обществена зарядна инфраструктура все още не е устойчив самостоятелен бизнес модел. За да се насърчат растежа и инвестициите в тази връзка, трябва да бъдем по-смели и радикални в намирането на различен механизъм, така че компаниите да могат да създават бизнес и стойност“, изтъква Матиас Вихер, ръководител „Електрическа мобилност“ в енергийната компания E.ON.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:03 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още