Няколко седмици преди Коледа автомобилният дилър San Tan Ford, базиран в района на Финикс, кани потенциални купувачи да разгледат модела Mustang Mach-E, дългоочаквания електрически автомобил, който американският концерн Ford Motor наскоро пусна в продажба.
Събитието привлече около 200 души, като десет от тях внесоха депозити за Mach-E - включително трима, които пристигнаха с автомобили Tesla.
Въпреки че Ford и другите големи производители на автомобили печелят милиарди долари, продавайки пикапи и кросоувъри, задвижвани с бензин, те все още трябва да извървят дълъг път, за да извоюват значим дял на пазара на електрически превозни средства, доминира от Tesla, пише New York Times.
Това статукво може да се промени още през тази година.
Ford, Volkswagen и други традиционни автомобилни концерни подготвят още нови електрически модели, които да пуснат на пазара през тази година, предлагайки по-голям пробег от първите претенденти на автомобилите на Tesla.
Още преди пандемията, с изключение на пикапите, Ford изпитваше затруднения по отношение на продажбите. Много анализатори критикуват продуктовата гама на концерна, определяйки я като „остаряла“ и „лишена от вдъхновение“.
Инвеститорите оценяват Ford на около 38 млрд. долара, приблизително наполовина на пазарната оценка на основния местен конкурент General Motors и далеч под капитализацията на Tesla от около 800 млрд. долара.
Новият главен изпълнителен директор на Ford Джим Фарли, който пое поста през октомври 2020 г., обеща да рационализира операциите на компанията, като наскоро обяви, че спира дейността на три завода в Бразилия. Фарли иска да инвестира в електрически автомобили и свързаните с тях автономни технологии. В тази връзка Mach-E ще бъде първият голям тест за управлението на Фарли.
ford
Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg
Компанията се надява, че моделът ще успее там, където други са се проваляли, отчасти защото все пак става въпрос за Mustang с размерите на SUV – предпочитания модел от американските купувачи.
Голяма част от продажбите на Tesla са свързани с нейния компактен седан Model 3. Други производители, в това число Volkswagen, Nissan, BMW, Mercedes-Benz, Volvo и Hyundai, също планират да представят свои електрически кросоувъри през следващите месеци.
Някои от новите модели се предлагат на достатъчно атрактивни цени, за да се конкурират успешно с Model 3.
Моделите Mustang Mach-E и Volkswagen ID.4, които ще се предлагат в шоурумите от март, предлагат пробег с едно зареждане от приблизително 250 мили (400 км) - приблизително колкото най-евтината версия на Model Y, като цените им започват съответно от около 43 хил. и 40 хил. долара.
Цената на базовия Model Y е около 42 хил. долара, но електромобилите на Ford и Volkswagen отговарят на условията за федерален данъчен кредит от 7500 долара, който ще намали крайните разходи за потребителите под 40 хил. долара.
ford2
Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg
Стартъпите с фокус върху електромобилите също се очаква да пуснат в продажба свои модели през 2021 г. Подкрепената от Amazon и Ford Rivian планира да представи луксозен кросоувър и пикап още това лято. Превозните средства ще се предлагат на цена от около 75 хил. долара, като ще бъдат предназначени за офроуд - сегмент, който не се покрива от Tesla поне за момента.
Електрическите превозни средства представляват само около 3% от продажбите на автомобили в световен мащаб, но се очаква да нараснат бързо през това десетилетие. Някои анализатори смятат, че електромобилите биха могли да надминат по продажби автомобилите, задвижвани с бензин, в световен мащаб до 2040 г. В резултат на това много автомобилни производители вече харчат милиарди долари, за да пуснат на пазара десетки електрически модели през следващите няколко години.
Сега Tesla е изправена пред засилваща се конкуренция в Китай и Европа, но продължава да доминира на американския пазар. Компанията не разпределя продажбите си по държави, но анализатори смятат, че тя е продала около 200 хил. или повече електрически автомобила в САЩ през миналата година - повече от всички други производители, взети заедно.
Ford, който произвежда Mustang Mach-E в Мексико, обеща да започне да доставя автомобила до края на 2020 г. Според прогнозите се очаква през тази година компанията да реализира около 50 хил. доставки на модела, като повечето ще бъдат съсредоточени в САЩ, както и в някои страни от Европа. Продажбите в Китай ще стартират по-късно тази година.
Ако това наистина бъде реализирано, Mach-E ще се превърне в един от най-продаваните електромобили в САЩ, нареждайки се след Model 3 и Model Y, но изпреварвайки Chevrolet Bolt, от който бяха продадени приблизително 20 хил. броя през 2020 г.
преди 3 години Има едни коли - немски.Чат-пат японски и корейски.Другото е реклама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар