Бизнесът на американския производител на електромобили Tesla Inc., свързан с регулаторните въглеродни кредити в рамките на Европейския съюз и САЩ, ще продължи да процъфтява и през тази година, сочи проучване на Credit Suisse, цитирано от Bloomberg.
Зa вceки дoпълнитeлeн грaм над допустимите норми за емисиите, определени от Европейската комисия (ЕК), oт вcякa прoдaдeнa кoлa aвтoмoбилнитe кoмпaнии трябвa дa плaщaт пo 95 eврo. Cъщитe прoизвoдитeли, кoитo дocтигнaт нoвитe нивa, мoгaт дa прoдaвaт cвoитe излишни квoти нa кoнкурeнти, кoeтo щe пoмoгнe нa купувaчитe нa тeзи квoти дa избeгнaт глoби.
Приходите на Tesla от тези кредити вероятно ще се увеличат до 2 млрд. долара от около 1,4 млрд. долара през 2020 г., прогнозира анализаторът Дан Леви в бележка до клиенти.
Нарастването на приходите от въглеродни кредити за автомобилните концерни беше основен фактор за серията от тримесечни печалби на Tesla, което доведе до впечатляващо поскъпване на акциите ѝ, помагайки на компанията да се присъедини към индекса S&P 500.
Леви предполага, че по-строгите ограничения в Европа за автомобилните емисии ще увеличат допълнително приходите на Tesla от квоти през тази година.
Компанията не посочва на кои автомобилни производители продава кредити, въпреки че General Motors и Fiat Chrysler разкриха още през 2019 г., че са се споразумели с концерна за закупуване на кредити от Tesla.
Fiat Chrysler също изчислява, че през тази година ще похарчи 1,8 млрд. евро за такива кредити и обяви, че ще обедини своя автопарк с този на Tesla, за да отговори на стандартите на ЕС за емисиите.
Американско-италианският концерн се сля с PSA Group по-рано този месец, създавайки Stellantis NV. Главният изпълнителен директор на новата компания Карлос Таварес заяви миналата седмица, че производителят няма да има проблеми със спазването на правилата за емисиите, след като договорите между Fiat Chrysler и Tesla изтекат.