Азиатските компании подчертаха своя ангажимент към изграждане на икономически ефективни и екологични електрически превозни средства по време на годишното събитие, организирано от Асоциацията за потребителски технологии, CES.
„Нашата цел е да бъдем един от водещите доставчици в индустрията на автомобилни компоненти и решения“, заяви Брайън Куон, изпълнителен директор на LG Electronics, по време на пресконференция, проведена от канадския производител на авточасти Magna International, който ще създаде съвместно предприятие с южнокорейската компания през юли.
Според Куон, благодарение на съвместното предприятие LG Electronics се намира в добра позиция да осъществи тази цел по отношение на електрическите и свързаните автомобили.
„Предвижда се пазарът на електрически и превозни средства, ползващи чиста енергия, да нарасне експоненциално", изтъкна Куон.
LG ще отдели бизнеса си с автомобилни трансмисии в съвместното предприятие, в което Magna ще купи 49-процентен дял срещу 453 млн. долара. Близо 1000 служители на LG ще бъдат прехвърлени в новото предприятие със седалище в Инчеон, Южна Корея, където се намира заводът за авточасти на компанията.
Планът, който беше обявен през декември, е да се произвеждат електрически двигатели и инвертори чрез комбиниране на опита на LG в областта на електрическите компоненти с постиженията на Magna в автомобилните системи.
Рон Фроули, старши директор в звеното на Magna за трансмисии, заяви по време на пресконференцията, че масовото производство на електрически двигатели и инвертори ще помогне за намаляване на производствените разходи, тъй като двата компонента представляват до 70% от разходите за задвижване на електрически превозни средства.
LG произвежда тези ключови компоненти, които се използват и в нейните популярни потребителски продукти, като перални и хладилници.
Конгломератът има за цел да приложи същата технология на доходоносния пазар на електрически превозни средства.
Южнокорейската компания се присъединява към нарастващия брой компании, произвеждащи различни части за потребителската електроника, които се стремят да се наложат на пазара на електрически превозни средства, докато традиционните автомобилни концерни вече са ангажирани с глобалния процес на екологизация на автомобилния сектор.
През 2019 г. автомобилните производители пуснаха в продажба 143 нови електрически модела, включително чисти електромобили и плъгин хибриди. Те планират да представят близо 450 допълнителни модела до 2022 г., според публикация на McKinsey.
Продажбите на електромобили в Европа нарастват, задвижвани от новите регулации на Европейския съюз (ЕС) за емисиите, които влязоха в сила миналата година.
По време на събитието CES, което се проведе изцяло онлайн за първи път в своята 53-годишна история, американският автомобилен производител General Motors представи във вторник план за изцяло електрически ван EV600 до края на годината. Батерията му е разработена съвместно с друг южнокорейски концерн - LG Chem.
Японската корпорация Panasonic заяви, че идеята ѝ за производство на батерии без кобалт за нейния партньор Tesla ще намали значително производствените разходи за такива батерии.
Междувременно Sony разкри, че е започнала да тества своя електрически седан Vision-S на обществени пътища в Австрия, след като завърши прототипа през декември. Японският конгломерат разкри плановете си за автомобила на миналогодишното събитие CES. Превозното средство е оборудвано с два електрически двигателя с мощност 200 kW и предлага възможност за автономно шофиране от второ ниво.