Продавачите на къси позиции с фокус върху Tesla Inc. са загубили милиарди долари повече заради производителя на електромобили спрямо всички други техни залози през 2020 г., тъй като мечките пострадаха сериозно от впечатляващия борсов възход на концерна на Илон Мъск, пише Bloomberg.
След като цената на акциите на Tesla поскъпнаха през годината със 730%, продавачите на късо регистрират загуби в размер на 38 млрд. долара, показват данни на S3 Partners. За сравнение, следващата по големина загуба за продавачите на къси позиции е свързана с Apple Inc., като тук сумата е около 7 млрд. долара.
Това „е не само най-голямата загуба от конкретна акция през тази година, това е най-голямата годишна загуба от акция, която някога съм виждал“, коментира Игор Дусановски, управляващ директор в S3 Partners.
Засега производителят на електрически автомобили и неговите инвеститори, малки и големи, имат надмощие срещу група продавачи на къси позиции, станали известни като TSLAQ.
В групата попада и името на Джим Чанос, президент и основател на хедж фонда Kynikos Associates. Чанос наскоро намали размера на търговията си, заявявайки пред Bloomberg TV в началото на декември, че това е било "болезнено".
Много от продавачите на късо, залагащи срещу Tesla, са затворили позициите си през 2020 г., докато лихвите по позициите са били под 6% спрямо 20% преди година, сочат данните на S3.
Акциите на Tesla поскъпнаха през тази година, отразявайки впечатляващите пет последователни тримесечие на печалба на компанията, с което тя привлече допълнителен инвеститорски интерес.
На 21 декември концернът беше добавен към индекса S&P 500.
Следващият потенциален катализатор се очаква да се появи в началото на януари, когато Tesla обикновено отчита данните за производството и доставките за четвъртото тримесечие. Компанията очаква да достави половин милион коли през 2020 г., което би било огромно събитие за компания, която в зората на своето съществуване изпитва сериозно затруднение с осъществяването на масово производство на своя Model 3.
През юли главният изпълнителен директор Илон Мъск отговори на критиците на Tesla, като пусна в продажба лимитирани червени сатенени шорти с логото на компанията – като начин да се подиграе на продавачите на късо със своите „къси шорти“ (short shorts).
Мъск, който със свия 18-процентен дял е най-големият акционер на Tesla, също се радва на значително увеличение на своето богатство през годината. Сега той заема второ място след основателя на Amazon Джеф Безос в класацията на най-богатите хора на планетата.