Тези ходове бяха последвани от поредица от помрачени перспективи и планове за съкращения на персонала, целящи ограничаването на разходите в очакване на държавна подкрепа.
Още в края на март Volkswagen сигнализира, че може да бъде принудена да съкрати работни места, ако пандемията не бъде овладяна скоро, тъй като разходите на производителя продължават да бъдат около 2 млрд. евро на седмица.
Предупреждението беше последвано от значително понижената прогноза на рейтинговата агенция Moody’s International Service относно продажбите на автомобили през 2020 г., очаквайки 14-процентен годишен спад.
Tesla обяви малко след това, че планира да намали персонала в своя завод за батерии в Невада с около 75%, а ден по-късно японският производител Subaru спря производството на всичките си предприятия в Япония заради заплаха от разпространение на коронавируса.
Седмица след това друг японски концерн, Nissan, обяви, че ще съкрати около 10 000 работници в САЩ - почти цялата работна сила в американските заводи на компанията - тъй като производството там беше спряно в средата на март заради разпространението на COVID-19.
Големите автомобилни производители в Германия осъществиха в началото на април спешен разговор с канцлера Ангела Меркел, свързан с кризата, която обхвана цялата автомобилна индустрия заради срива при търсенето и разпространението на коронавируса.
Тримесечните финансови отчети на автомобилните компании ясно отразяваха мрачната ситуация, в която се намираха заради пандемията. Daimler отчете 78-процентен спад на печалба преди лихви и данъци до 617 млн. евро. Френската Renault регистрира 19,2-процентен спад на приходите за първото тримесечие, продавайки повече коли в Русия, отколкото във Франция, която към момента беше по-сериозно засегната от коронавируса. Fiat Chrysler Automobiles отчете загуба в размер на 1,69 млрд. евро, оттегляйки насоките си за 2020 г.
General Motors се оказа единственият производител от голямата тройка на САЩ, който успя да реализира печалба през първото тримесечие в размер на 300 млн. долара, като приходите ѝ достигаха 32,7 млрд. долара.
За да се справят с щетите, причинени от коронавируса, автомобилните концерни се насочиха към мащабно усвояване на нови кредити. От март до юли представителите на индустрията заеха общо 132 млрд. долара в усилията си да се възстановят след двете поредни тримесечия на спадове при продажбите. Постепенно автомобилната индустрия успя да стъпи на краката си след летните месеци за да започне своя път към възстановяването, възползвайки се от правителствената подкрепа и ръста при търсенето.
Електромобилите
Според анализ на американската консултантска компания McKinsey & Company някои от най-големите промени в предпочитанията на потребителите са свързани с електромобилите. Данните, събрани от компанията, показват, че броят на хората, които обмислят за закупят електрическо превозно средство, е нараснал с 21% през последните три години. Въпреки това ограниченията и проблемите, свързани с батериите, продължават да задържат голяма част от потребителите далеч от технологията.
преди 3 години електрификацията и автономността са -"много шум за нищо"пожелания, не реалностти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ето колко продава тесла в китай:По данни на McKinsey 85% от продажбите на електромобили в Китай принадлежат на местни компании, докато в глобален мащаб китайските концерни стоят зад 57 от продажбите на електрически автомобили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Очаква се до 2025 г. автомобилната индустрия да пусне на пазара около 600 нови електрически превозни средства и плъгин хибриди, което ще увеличи значително продуктовия асортимент за потребителите.Ето къде е истината за тесла.Когато бешеединстваната почти/ имаше само един лиив/ продаваше и растеше, когато има 600 модела, а тесла има 5 от тях...бай бай тесла отговор Сигнализирай за неуместен коментар